Exxon Mobil Corp. уникає найму нафтових танкерів, які раніше перевозили вантажі з росії, діючи так само, як і Shell Plc за допомогою кроку, який змушує власників вибирати, служити інтересам москви чи ні.
Найбільша нафтова компанія США Exxon Mobil Corp. почала вимагати, щоб з 5 грудня судновласники переконалися, що на танкерах, які орендує Exxon, не перевозять нафтових вантажів, які або є російськими, походять з росії, або походять від особи, пов’язаної з росією, пише Bloomberg. Якщо цього не зробити, Exxon може припинити дію чартеру.
Компанія застосувала підхід, подібний до підходу Shell, яка в першу чергу віддає перевагу суднам, які не перевозили російської нафти в останніх три рази.
Дії таких великих компаній лише посилюють тиск на власників, змушуючи їх вибирати між російськими і неросійськими інтересами.
Судноплавні компанії, які мають намір транспортувати національні барелі, вже можуть отримати стандартне страхування галузі й низку інших послуг G-7, лише якщо вантаж, який вони перевозять, коштує не більше $60 за барель. Заходи включали пункт про те, що якщо компанії платять понад $60, вони не можуть отримати доступу до ключових послуг ЄС з перевезення російських вантажів протягом 90 днів.
Положення Exxon не поширюється на казахстанську нафту КТК, якщо продавець не є росіянином або не пов’язаний із росією, і отримано казахстанський сертифікат походження.
Мандат Exxon розширюється з 5 лютого 2023 року на російські нафтопродукти за винятками, що зазначені вище. Саме тоді почнуть діяти нові санкції G-7, що вплине на ринки нафтопродуктів.
Заходи G-7 спровокували появу так званого темного флоту танкерів, які, як очікується, будуть призначені для обслуговування інтересів росії. Такі кроки, до яких вдалися Exxon і Shell, ускладнюють повернення цих суден до неросійського бізнесу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти