У початок

Електромобільний ринок України продовжує стискатися

Також є російською мовою

Минулого місяця українці купили і поставили на облік 532 електромобілі (EV). Це на 20% менше, ніж роком раніше, повідомляє epravda з посиланням на дані Асоціації автовиробників України «Укравтопром».

Відзначається, що із загальної кількості в 532 електромобілі, зареєстрованих минулого місяця, новими були 55 EV. «Таким чином, частка нових машин на лютневому ринку становила понад 10% проти 4% у 2020 році», – йдеться в звіті.

Основну масу зареєстрованих минулого місяця електромобілів склали легкові моделі – 510 шт. (нових – 51 шт., б/в – 459 шт.), відзначається в повідомленні. При цьому вже другий місяць поспіль найпопулярнішим електрокаром на українському ринку стає Chevrolet Bolt (132 шт). Колишній лідер ринку Nissan Leaf показав другий результат (129 реєстрацій). Замикає топ-3 Tesla Model 3 (37 EV).

«З 22 комерційних електромобілів, які отримали минулого місяця українські номери (-45% до лютого 2020 г.), 21 шт. були Renault Kangoo Z.E. Всього за два місяці з початку року український автопарк поповнили 1 034 од. автотранспортних засобів на акумуляторних джерелах живлення, на 20,5% менше, ніж за аналогічний період 2020 року. Частка вживаної техніки в цій кількості склала 90% проти 95% в 2020 р.», – додали в асоціації.

Лютий – не перший місяць, коли знижується кількість реєстрацій на вітчизняному електромобільному ринку. На думку учасників ринку, це обумовлено об'єктивними причинами.

«Є дві причини, через які знижуються продажі електромобілів в Україні: складна економічна ситуація і нерозвинена інфраструктура, – розповів enkorr редактор ІАГ AUTO-Consulting Віктор Стельмах. – Наші електромережі не готові до масової електромобілізації. Спроба ввімкнути потужну зарядку в котеджному містечку закінчується знеструмленням усієї вулиці. Будувати швидкісні зарядні станції можна тільки поблизу старих промислових підприємств, куди було підведено електрокомунікації великої потужності».

«Зниження попиту на електромобілі в Україні я пов'язую з двома чинниками, – розповів enkorr засновник електромобільного блогу autogeek.com.ua Євген Муджирі. – По-перше, на вторинному ринку знизилося співвідношення цін  якість уживаних EV. Ті, що доступні за ціною, менш ефективні (якщо йдеться про запас ходу на одній зарядці), а ті, які більш ефективні, поки недоступні за ціною. Другий чинник тиску на ринок – чутки про скасування нічного тарифу на електрику. 80% електромобілів заряджається вночі вдома і [потенційне] збільшення витрат на їх зарядку вдвічі – не найкращий аргумент на користь купівлі EV. Нічний тариф не скасували, але попит на них все одно впав».

Торкаючись питання зміни лідера на електромобільному ринку, співрозмовник enkorr зазначив, що завдяки запасу ходу в 300 км Chevrolet Bolt можна використовувати в місті й для далеких поїздок. При цьому вартість Chevy на вторинному ринку впала до $20 тис. (-$10 тис.).

Динаміка продаж електромобілів в Україні

Період

Динаміка, %

Жовтень 2020 р.

-15

Листопад 2020 р.

-28

Грудень 2020 р.

8

Січень 2021 р.

-21

Лютий 2021 р.

-20

Дані: «Укравтопром»

Як повідомляв enkorr, у січні продажі електромобілів в Україні знизилися на 21% в річному зіставленні. Крім того, змінився лідер продажів, яким став Chevrolet Bolt з показником 133 зареєстрованих EV проти 107 Nissan Leaf.

Довідка enkorr

Вартість уживаного Nissan Leaf 2016 р.в. з 30-кіловатною батареєю коливається в діапазоні від $12,5 до 16,8 тис.. Дешевші екземпляри, як правило, оснащені 24-кіловатною батареєю. При цьому її SoH (відношення актуальної ємності уживаної батареї до нової) становить близько 80%, а пропоновані електромобілі випущені в 2013 р. і раніше.

За даними компанії Fleota-Telematics Geotab, в середньому EV-акумулятори щорічно втрачають близько 2,3% початкової ємності. За п'ять років це становитиме 23 милі для електромобіля з початковим запасом ходу на одній зарядці в 200 миль (321,9 км). Як підкреслили експерти, деградація АКБ є нелінійним процесом.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти