Експорт нафтопродуктів з росії у серпні впав до чотиримісячного мінімуму, в основному через різке падіння постачань дизельного пального.
Відповідно до даних аналітичної компанії Vortexa Ltd, зібраних Bloomberg, потоки очищеного морського палива в серпні становили в середньому 2 млн барелів на день (б/д). Це на 11% менше, ніж у липні, і є одним із найменших обсягів за останні роки.
Обсяги дизельного пального й газойлю, на які припадає приблизно 40% усього російського експорту, впали до найнижчого рівня з жовтня, коли відтік був обмежений, оскільки москва заборонила постачання дизельного пального для стабілізації внутрішнього постачання палива. Падіння відбулося через те, що росія переспрямувала більше постачань на свій власний ринок на тлі збою на нафтопереробному заводі (НПЗ) у білорусі, який зазвичай відправляє паливо до свого сусіда, повідомляє Vortexa.
Ринок уважно спостерігає за експортом російської нафти, щоб оцінити обсяги видобутку, оскільки уряд перестав публікувати офіційні дані про видобуток. Середні морські потоки сирої нафти в росії впали до мінімуму майже за місяць протягом чотирьох тижнів до 1 вересня.
Організація країн-експортерів нафти та її союзники близькі до угоди про відтермінування запланованого збільшення видобутку нафти після того, як ціни впали на тлі крихкого попиту, зі слів делегатів, які побажали залишитися невідомими. Проте росія пообіцяла додатково скоротити видобуток сирої нафти в жовтні й листопаді, щоб компенсувати перевищення своєї цілі ОПЕК+ на початку цього року.
Падіння місячних потоків у росії, «схоже, було пов’язано з ключовим збоєм на мозирському нафтопереробному заводі в білорусі, який постачає відповідну частину російського ринку, — сказала Памела Мангер, старший ринковий аналітик Vortexa. — Дизельне пальне, вироблене в росії, було стримано з експортного ринку для забезпечення внутрішнього ринку».
Експорт нафти й бензину також скоротився минулого місяця, тоді як постачання мазуту дещо зросли, а обсяги авіаційного палива зросли більш ніж утричі.
Експорт дизельного пального й газойлю впав на 20% порівняно з місяцем раніше – до приблизно 760 тис. барелів на день (б/д). Найбільше вантажів прямує у Туреччину, Африку й Південну Америку.
Постачання нафти впали на 6%, до менш ніж 406 тис. б/д, найнижчого показника з червня. Зменшення вантажів, що прямують в Азію, компенсувало збільшення постачань у Південну Америку.
Експорт бензину й сумішевих компонентів упав майже на 70%, до 30 тис. б/д, а постачання авіаційного палива підскочили до 56 тис. б/д.
Потоки мазуту незначно зросли – до шестимісячного максимуму близько 694 тис. б/д. Майже половину цих барелів було спрямовано в Азію, а вантажі в Африки зросли більш ніж удвічі. Постачання нафтопереробної сировини, як-от вакуумного газойлю, впали на 23%, до 90 тис. б/д.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти