Експорт мазуту з Мексики в січні-травні зріс до рекорду за п'ять місяців завдяки високому попиту з боку США, Нідерландів і Сингапуру, але попит в Азії скоротиться. Про це повідомляє Argus.
Експорт мазуту з високим вмістом сірки (HSFO) Мексиканської державної компанії Pemex досяг 218 748 барелів на добу (б/д) протягом перших п’яти місяців року, що на 24% більше порівняно з тим же періодом 2022 року і є найвищим показником за січень-травень з миті заснування компанії.
Збільшення відбулося після торішнього рекордного експорту мазуту з Мексики в 173 488 б/д, що на 10% більше, ніж 2021 року (див. графік).
За перші п’ять місяців цього року мексиканський експорт мазуту до Нідерландів зріс більш ніж утричі, до приблизно 9 300 б/д, порівняно з приблизно 2 130 б/д за той же період торік, показали дані відстеження руху танкерів від Vortexa. Пул постачань HSFO, доступний для імпортерів північно-західної Європи, збільшився після того, як у лютому набули чинності санкції ЄС проти російських нафтопродуктів. Окрім Мексики, Нідерланди також збільшили імпорт мазуту з Саудівської Аравії, ОАЕ й узбережжя Мексиканської затоки США.
Експорт мексиканського мазуту в США зріс на 49%, до приблизно 161 100 б/д 2022 року з приблизно 108 200 б/д 2021 року. Попит США на мексиканські вантажі HSFO підскочив після того, як США заборонили імпорт російської сирої нафти і нафтопродуктів у квітні 2022 року. У січні-травні цього року експорт мексиканського мазуту в США зріс приблизно до 165 500 б/д, що лише на 1% більше, ніж за той самий період 2022 року.
Мексиканський експорт мазуту до Сингапуру зріс приблизно до 14 500 б/д за перші п'ять місяців року, що на 167% більше, ніж роком раніше. Апетит HSFO Сингапуру до бункерування був сильним: продажі в Сингапурі зросли за рік на 20%, до приблизно 265 тис. б/д за перші п'ять місяців цього року, згідно з даними морського та портового управління Сингапуру.
Апетит Сингапуру до мексиканської HSFO відображав перерозподіл російських вантажів HSFO. Історично північно-західний російський експорт мазуту переміщувався до Роттердама на танкерах Aframax. Звідти російський мазут завантажувався на VLCC і реекспортувався до Азіатсько-Тихоокеанського регіону, переважно в Сингапур і Малайзію. Коли в лютому потік російського мазуту через північно-західну Європу припинився, російські виробники переспрямували свої вантажі безпосередньо в Сингапур і Малайзію.
Очікується, що попит на HSFO в Азії зменшиться, оскільки 14 червня уряд Китаю надасть нові квоти на імпорт сирої нафти для вітчизняних нафтопереробних заводів. До цього китайські нафтопереробні заводи досягали ліміту квот на імпорт сирої нафти й шукали альтернативу прямогонній сировині з високим вмістом сірки.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти