Цього року китайські нафтопереробники значно наростили експорт дизельного палива, збільшивши експорт на 197,2% у січні-серпні порівняно з тим же періодом торік, повідомляє EnergyPortal.
Такий стрибок експорту дизельного пального пояснюється експортними квотами й зростанням маржі переробки в Азії, що забезпечило стимули на тлі ослаблення внутрішнього попиту на ДП. Згідно з офіційними даними Китаю, тільки в серпні експорт дизпального з Китаю зріс у річному обчисленні на 51,5%. Крім того, експорт бензину й авіаційного палива також значно зріс у серпні й перших восьми місяцях року, оскільки маржа переробки в регіоні різко зросла.
Нафтопереробники в Китаї збільшили переробку сирої нафти до рекордних рівнів у серпні, досягнувши 15,23 млн барелів на день (б/д), через високу маржу на експортних ринках і пік внутрішнього літнього попиту. Це становить річне зростання на 19,6% порівняно з серпнем 2022 року. Обсяг переробки за перші вісім місяців року зріс на 11,9% порівняно з аналогічним періодом торік, до 14,76 млн б/д. Зростання виробництва нафтопереробних заводів (НПЗ) у серпні пояснюється піком літнього попиту на подорожі в Китаї й більшими обсягами експорту палива.
Китай також став свідком сплеску імпорту сирої нафти в серпні: на 20,9% порівняно з липнем і на 30,9% порівняно з серпнем 2022 року. Це призвело до третього за величиною місячного обсягу сирої нафти, імпортованого Китаєм. Збільшення імпорту є частиною стратегії Китаю, спрямованої на отримання високої маржі за кордоном і використання додаткових експортних квот.
Загалом сплеск експорту палива з Китаю, зокрема дизельного, є результатом сприятливої маржі нафтопереробки й уповільнення внутрішнього попиту. Оскільки Китай продовжує віддавати пріоритет нафтопереробній діяльності, його роль як важливого гравця на світовому енергетичному ринку посилюється.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти