У початок

Експорт дизельного пального з росії зріс на 11% у I півріччі

Експорт дизельного  пального з росії у першій половині 2023 року зріс на 11% порівняно з аналогічним періодом минулого року, пише «Коммерсант» з посиланням на дані Kpler.

Зазначається, що нафтові компанії росії наростили морський експорт дизельного палива й газойлю за першу половину 2023 року майже на 11% порівняно з аналогічним періодом минулого року. У середньому за добу з країни вивозилося до 1,055 млн барелів (близько 26,16 млн т).

У першому півріччі 2022 року на країни Євросоюзу, Велику Британію і Норвегію припадало 77% експортних поставок, а 2023-го їхня частка становила близько 9%. росія до запровадження санкцій була основним експортером дизпалива до Європи. Після запровадження стелі цін і ембарго ЄС і G7 на російські нафтопродукти більшість країн ЄС перестали купувати паливо у рф.

Для дизельного палива й бензину граничну ціну країни Заходу встановили на рівні $100 за барель, за її перевищення санкції забороняли страховим компаніям, судновласникам, брокерам надавати послуги для угод. росії довелося переспрямувати більшість палива на інші ринки.

У першому півріччі 2022 року найбільшими імпортерами російського дизпалива були Франція, Німеччина, Великобританія, Нідерланди, Бельгія й Польща, а в першій половині 2023 року їх змінили Туреччина (30%, 2022 року — 8%), Саудівська Аравія й Бразилія — близько 11%), Марокко, Туніс, Єгипет, Лівію та ОАЕ (близько 4%), Гана (менше 3%).

Віктор Катона з Kpler нагадав, що останніх 20 років російський ринок дизпалива більшою мірою був орієнтований на експорт — передбачалося, що Європа протягом наступних десятків років буде нетто-імпортером цього виду палива.

За словами експерта, з 5 лютого після початку застосування стелі цін гранична знижка на російське дизпаливо коливалася в діапазоні близько $150–200 за тонну, тобто приблизно $20 за барель.

В останні тижні крек-спреди на дизпаливо (різниця між ціною палива й нафти для його виробництва) оцінювалися в аналогічну величину, уточнив аналітик. В результаті, додає експерт, для російських експортерів продаж дизпалива як мінімум на $10 за барель вигідніший з урахуванням усіх витрат, ніж продаж нафти. Нафтокомпаніям логічно збільшувати постачання палива за кордон, резюмує він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти