Експорт бензину з Китаю впав у липні на 35,7% порівняно з роком раніше, показали митні дані в неділю, оскільки нафтопереробники скоротили обсяги виробництва сирої нафти й утрималися від постачань через зниження норми прибутку.
Як пише Reuters, минулого місяця експорт бензину становив 790 тис. метричних тонн, або 5,77 млн барелів на день (б/д), свідчать дані Головного митного управління. Китай експортував 1,22 млн тонн бензину в липні минулого року і 930 тис. тонн – у червні.
«Експорт моторного палива залишається обмеженим через низьку маржу й виробництво внаслідок скорочення роботи нафтопереробних заводів (НПЗ)», — сказала Емма Лі, старший нафтовий аналітик Vortexa з Китаю.
Експортна маржа бензину була в основному негативною в період із другої половини червня до початку липня, приблизно від 3 до 4 доларів за барель експортних продажів, сказав трейдер на умовах анонімності, оскільки не мав права спілкуватися зі ЗМІ.
Згідно з повідомленням статистичного бюро в четвер, перевалка сирої нафти в Китаї у січні-липні впала на 1,2%, до 419,15 метричної тонни.
«Китай, ймовірно, випустить більше квот на експорт продукції, щоб збільшити кількість НПЗ», – сказав Емма Лі.
Пекін керує експортом бензину, дизельного пального й авіаційного палива за системою квот, виділяючи кілька партій асигнувань протягом року, переважно державним виробникам, і розглядаючи постачання продукції на світові ринки як інструмент управління внутрішнім балансом попиту й пропозиції.
Постачання авіаційного пального очолили експорт палива, збільшившись на 20,2%, до 1,76 млн тонн порівняно з 1,47 млн тонн у липні минулого року. У червні відвантажено 1,65 млн тонн авіапального.
За даними статистичного бюро в п'ятницю, виробництво авіаційного палива зросло на 23,9% у річному обчисленні протягом січня-липня.
Інший трейдер сказав, що ключові нафтові компанії віддають перевагу виробництву авіаційного палива через високий попит на нього, враховуючи високі показники внутрішніх авіаперевезень і відновлення міжнародних рейсів.
За даними постачальника інформації про рейси Variflight, кількість міжнародних рейсів у липні зросла на 60% порівняно з минулим роком і становила в середньому 2 111 щодня. Це 75% середньодобового показника за липень 2019 року до COVID-19.
Паливо, що постачається на міжнародні рейси, у митній статистиці вважається експортом.
Експорт дизельного пального впав на 41,2% за рік – до 540 тис. тонн, різко впавши з липня 2023 року, коли експорт становив 910 тис. тонн. У червні експорт склав 820 тис. тонн.
Рентабельність дизельного пального покращилася за останні два місяці, але загальне виробництво все ще впало, оскільки нафтопереробники максимізують виробництво авіаційного палива.
Виробництво дизельного пального у січні-липні впало на 4,7%, до 119,39 млн тонн.
Внутрішнє споживання дизельного пального в Китаї також упало через слабкість нерухомості й виробництва в поєднанні з переходом на скраплений природний газ у секторі вантажних перевезень, і очікується, що слабкість збережеться у другій половині року.
Дані в неділю також показали, що Китай імпортував 5,90 млн тонн СПГ у липні, що на 1,1% більше, ніж роком раніше.
Загальний експорт Китаєм нафтопродуктів, які також включають суднове паливо, становив 4,98 млн тонн у липні, що на 6% менше порівняно з 5,31 млн тонн за той же період роком раніше.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти