У початок

Експерт розповів про тонкощі побутового зберігання пального

Експерт Консалтингової групи «А-95» Артем Куюн розповів, чому споживачам варто звернути увагу на стан запасів пального, передовсім напередодні зими. Про це йдеться у його матеріалі «Як зберігати та використовувати домашні запаси пального».  

«Зберігання нафтопродуктів – не просте питання, а «прострочений» запас може як мінімум підвести у відповідальний момент, а як максимум – наробити біди», — пише він.

Ситуація, зі слів Артема Куюна, значно погіршується тим, що у розпал паливної кризи люди розгрібали з заправок «усе, що горить», тож у запасах міг опинитися продукт не найкращої якості.

Експерт зазначає, що заводський бензин можна зберігати до 1 року за умови герметичності ємності, проте все ж рекомендується проводити ротацію раз на 6 місяців.

Для «альтернативного» бензину (30%+ спирту), з його слів, рекомендований термін зберігання – 3-4 місяці, на практиці – місяць.

«Прострочений альтернативний бензин легко розшаровується на свої первісні компоненти – прямогонний бензин і спирт, — а між ними — прошарок води. На жаль, просто добряче побовтати каністру не допоможе», — пише експерт.

Бензин з міні-НПЗ, або як його ще називають «крафт», зі слів експерта, допоміг у подолані паливної кризи, але його характеристики навряд чи відповідають навіть дозволеному після початку війни в Україні стандарту Євро-3. 

«Нестабільність такого бензину (так хіміки характеризують здатність швидко розпадатися на фракції, випаровуватися й іншим чином псуватися) має місце ще на заводі, він просто таким народжений. Дорога на нафтобазу, а потім на заправку забере ще кілька очок його якості. Для його стабілізації необхідні дорогі компоненти або високотехнологічне обладнання. Нічого такого на «мініках» нема й ніколи не було», — пояснює А.Куюн.  

«У нас випадково простояли рік зразки бензину з одного з «мініків», причому не найгіршого. Так він із 95-го перетворився на 75-й», — цитує автор директора компанії, що досліджує якість пального, який наполегливо не рекомендує використовувати бензин, якщо він куплений на заправці з сумнівною репутацією.

Найскладніша ситуація, як зазначає А.Куюн, із дизелем, бо саме у ньому містяться парафіни. Під впливом низьких температур вони кристалізуються, перетворюючи в мороз літній сорт дизпального на желе.

«Усе ДП, що мають українці в запасах, закуплене в теплий сезон, тож уже за температури +5°С починаються проблеми. Тому краще випалити цей дизель зараз, до настання холодів, і залити запас уже з нових партій зимових сортів», — підсумував експерт «А-95».  

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти