У початок

Експерт поставив під сумнів законність реалізації брендового пального

Також є російською мовою

Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн висловив сумніви щодо законності реалізації брендового пального на АЗС за цінами, що перевищують передбачені урядовою постановою про держрегулювання.

«У неділю Мінекономіки терміново виписало роз'яснення, яким «вивело» брендові марки палив з-під дії постанови про держрегулювання. Мовляв, продавайте на здоров'я. Та є питання. Наприклад, чи працює роз'яснення їх «Фейсбуку» в суді?» – повідомив експерт на своїй сторінці у Facebook.

За його словами, в постанові Кабміну в переліку регульованих марок пального однозначно сказано, що під регулювання підпадає весь автомобільний бензин і дизпальне без вказівки марок. 

«Усі фірмові марки палив насамперед є бензином А-95 і дизельним пальним. Тому що б там не писало Мінекономіки, за продаж понад граничну ціну можна цілком обгрунтовано покарати. Це і є головною причиною того, що не всі мережі відновили продаж цих марок», – вважає він.

Крім того, С. Куюн зазначив, що роз'яснення міністерства створює лазівку для обходу норм про держрегулювання цін на пальне.

«У мережі Socar немає «простого» дизпального, зате є дві марки фірмового, NANO ДП і DIESEL NANO Extro. Мережа продовжує реалізацію обох марок за цінами, вищими від встановлених регулятором. Виходить, так можуть зробити й інші, обізвавши «звичайний» дизель або залишивши на колонках тільки фірмовий. Ось тільки навряд чи таку винахідливість оцінять у Кабміні», – підкреслив експерт.

«Це лише перший очевидний ляп рішення про держрегулювання. Упевнений, щодня відкриватиметься щось нове», – додав він.

Як повідомляв enkorr, на вихідних низка великих мереж призупинили реалізацію брендового преміального пального з поліпшеними показниками якості. Мінекономіки 16 травня роз'яснило, що регулювання не стосується «брендового преміального» пального, яке АЗС пропонують за вищою ціною, ніж соціально значуще.

На цю мить про відновлення продажів преміальних видів пального заявили KLO, Socar і Shell. При цьому автозаправні мережі WOG і ОККО поки утримуються від відновлення продажів своїх бензинів і ДП.

Нагадаємо, Кабінет міністрів 14 травня ухвалив постанову, якою вводиться державне регулювання цін на паливо. Зокрема, було прийнято зміни до урядової постанови №1236 від 9 грудня 2020 р.. Згідно з документом, на період дії карантину буде встановлено граничні рівні торговельної надбавки до середньої ціни дизельного пального (не вище за 7 грн/літр) і бензину (не вище за 5 грн/літр).

При цьому середня вартість дизпального (ULSD 10 ppm) і бензину (GASOLINE 10 ppm), до якої входять митні платежі (акцизний податок та ПДВ), повинна розраховуватися на підставі даних Platts CIF NWE за попередній календарний місяць/декаду. Згідно з цими розрахунками, середня ціна дизельного пального на другу декаду травня з урахуванням граничної націнки має становити 27,89 грн/л, бензину – 30,22 грн/л.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти