У зв’язку з запровадження з 1 травня 2025 року в Україні обов’язкової квоти на біокомпоненти формується новий пул постачальників бензину з біоетанолом. Окремі європейські НПЗ уже почали виробництво для України такого пального, інші — ще не визначилися з планами або розглядають різні варіанти.
Головна проблема полягає у тому, що бензин Е5 не стандартний для європейських виробників. Наразі вони випускають або Е10 – поточний стандарт для більшості країн східної Європи, або Е0, який здебільшого йшов для України й Молдови. Для випуску Е5 виробникам необхідно облаштувати окремі виробничі потужності – резервуари, наливні естакади тощо. Як з’ясувалося, не всі заводи наразі готові до цього.
За даними опитаних enkorr трейдерів, з 14 квітня почне вантажити українським покупцям бензин з біоетанолом найдавніший постачальник – Orlen Lietuva. Очікується, що вміст біокомпонету становитиме 4,8%. Паралельно НПЗ у Мажейкяї припинить виробництво бензину Е0.
«Вони виготовляли цей бензин винятково для українських покупців. Продовжувати виробництво для тих, хто планує самостійно додавати біоетанол в Україні, немає сенсу — це складно й операційно незручно», — зазначив співрозмовник enkorr.
Орієнтовно з середини квітня розпочне постачання Е5 Гданський НПЗ PKN Orlen.
За наявними даними, днями відвантажить першу машину з Е5 один з найбільших постачальників бензину в Україну – OMV Petrom (Румунія). За даними трейдерів, підприємство вироблятиме чотири сорти бензину: Е0 – для Молдови, Е5 – для України, Е7 – для балканських країн і Е10 – для Румунії.
Суперечлива інформація щодо Rompetrol Rafinare: одні джерела кажуть про відмову від випуску Е5, інші – завод запропонує українським покупцям 7% біоетанолу. За наявними даними, наразі НПЗ випускає дві марки: Е10 і Е0.
Також уже з’явилися пропозиції бензину зі спиртом 4,8-4,9% від PCK Schwedt (Німеччина).
Водночас, зі слів трейдерів, Holborn Europa Raffinerie поки що не пропонує паливо з біоетанолом.
Нагадаємо, у червні минулого року Верховна Рада в цілому ухвалила закон про обов'язкове додавання біоетанолу в автомобільні бензини. Цей закон передбачає запровадження з 1 травня 2025 р. обов'язкової квоти на додавання біокомпонентів в автомобільні бензини на рівні не менше 5% (об'ємних). Ця вимога не поширюється на бензини з октановим числом 98 і вище, а також на бензини, що купуються Державним агентством резерву і Міністерством оборони.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти