Маржинальність постачань дизпального для потреб «Укрзалізниці» коливається у межах 170-300 грн за тонну. До такого висновку дійшли у Консалтинговій групі «А-95» на основі вивчення результатів останніх тендерів УЗ після повернення до формульного ціноутворення.
Наприкінці грудня – початку січня Центр забезпечення «Укразалізниці» провів три тендери на 28, 12 і 20 тис. т дизельного пального. Перемогу у перших двох отримала компанія «Укрпалетсистем» (UPG), запропонувавши ресурс за 50 526 і 49 842 грн/т відповідно, у третьому — «Укрнафта» з ціною 52 387 грн/т.
Розрахунки показують, що для січневих постачань ціни на ДП, яке буде постачати UPG, становить 55 270 грн/т і 54 586 грн/т відповідно, для «Укрнафти» — 57 131 грн/т.
Згідно з формулою ціна розраховується на основі котирувань Platts, офіційного курсу гривні до долара, акцизного податку і маржі постачальника. Своєю чергою маржа закладається у ціні контракту і надалі не коригується.
Для розрахунку маржі також застосовується формула, яка залежить від суми договору, обсягу лота, котирувань Platts, курсу валюти й акцизного податку. Разом із цим вона не включає поправки на пальне від виробників і логістичні витрати постачальників до українського кордону і територією країни.
До прикладу, за контрактом UPG на 28 тис. тонн пального, яке має постачатися із західних країн на Львівську залізницю, розрахункова маржа трейдера за контрактом становить 4 500 грн/т. З яких $83/т (4 200 грн/т) припадає на транспортування до кордону і поправку виробника, не враховуючи ціну перевезень територією України.
Аналогічний розрахунок для контракту з «Укрнафтою», яка буде постачати ресурс для Південної залізниці, показує заробіток 100 грн/т.
За другим контрактом UPG (12 тис. т), який передбачає постачання на Одеську залізницю, такі затрати (поправка і транспортування до кордону) становлять $72/т (3600 грн/т), що дає близько 300 грн/т маржинальності.
Дата підписання контракту |
Постачальник |
Обсяг, т |
Ціна за контрактом, грн/т |
Розрахункова ціна за формулою станом на 24.01.25, грн/т |
Ринкова ціна станом на 24.01.25, грн/т |
31.12.24 |
«Укрпалетсистем» |
28000 |
50526 |
55290 |
57257 |
08.01.25 |
«Укрпалетсистем» |
12000 |
49842 |
54606 |
57257 |
10.01.25 |
«Укрнафта» |
20000 |
52387 |
57151 |
57257 |
«Змінені правила допуску претендентів на тендери «Укрзалізниці» підсилили конкуренцію і як наслідок забезпечили мінімальну ціну. Це краща відповідь на побоювання відносно якихось змов і спекулятивних націнок», – заявив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Як повідомляв enkorr, наприкінці 2024 року «Укрзалізниця» переглянула критерії допуску до закупівель постачальників дизельного пального, повернулася до формульного ціноутворення і запровадила прогнозований графік постачань. Це одразу призвело до збільшення кількості учасників торгів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти