У початок

Дизельна маржа в Європі впала до 10-місячного мінімуму

Дизельна маржа в Європі зменшується п’ятий тиждень поспіль. Станом на 23 квітня різниця між котируваннями ULSD CIF NWE і вартістю нафти Brent упала до $18,62/бар., свідчать дані розрахунків Консалтингової групи «А-95». Це мінімальний показник за останні десять місяців. Прибутковість виробництва дизпального впевнено зменшується з середини лютого, й від того часу маржа скоротилася вдвічі.

Як вважають учасники ринку, головна причина зменшення маржі — профіцит, який сформувався в березні й продовжує зберігатися у квітні. «Європейський ринок наразі перелитий дизелем, а продається він, м’яко кажучи, погано», — зазначає один із великих польських трейдерів. Попит на паливо в Європі зростає, але, вочевидь, перевищує поточні потреби ринку.

Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», у березні в європейські порти надійшло 3,66 млн тонн дизпального й газойлю, це на 27% більше порівняно з лютим. Насиченню ринку Європи продуктом у значному ступені сприяло відновлення постачань з Індії. Компанія Reliance Industries почала збільшувати кількість відправлень дизелю в європейському напрямку, попри те, що основній частці суден шлях до Старого світу доводиться долати в обхід Суецького каналу. У березні до країн Європи й Туреччини надійшло 618 тис. тонн дизпального індійського виробництва, це в 2,7 раза більше порівняно з лютим. Надходження дистилятів від двох інших великих постачальників дизпального, США й Саудівської Аравії, збільшилися відповідно на 21% і 7%, до 1,24 млн тонн і 1,14 млн тонн.

Висхідна динаміка постачань на європейський ринок зберігається й у квітні. За перші три тижні місяця у порти Туреччини і Європи прибуло 2,86 млн тонн дизпального й газойлю, це на 16% більше порівняно з останніми трьома тижнями березня.

Геть інша ситуація спостерігається на ринку високооктанового палива. З середини березня бензинова маржа в Європі збільшилася в півтора раза й наразі становить $24,23/бар.. Зростання спреду між котируваннями бензину й сирої нафти відбувається тлі сезонного збільшення споживання в північній півкулі. Попит на бензин зростає не лише в Європі, а й по той бік Атлантики. У березні європейські компанії відправили у США 1 млн тонн високооктанового палива, це на 53% більше, ніж у лютому.

Підвищений інтерес до європейських блендів відчувається також з боку африканських країн. З 1 березня росія впровадила заборону на експорт бензину, від якої насамперед постраждали африканські держави, зокрема Нігерія й Лівія. Нігерія — попри те, що є великою видобувною країною, — змушена імпортувати паливо для забезпечення потреб внутрішнього ринку. За даними Консалтингової групи «А-95», країна щомісячно імпортує приблизно 200 тис. тонн дизельного пального й 1 млн тонн автомобільного бензину.

У середині січня в Нігерії почав працювати найбільший в країні НПЗ Dangote потужністю 650 тис. бар./добу, який, зі слів власника, має покласти край багатолітній залежності африканського ринку від європейського палива. Але бензин у товарній кількості НПЗ Dangote почне виробляти лише у травні, тому високий попит на європейське паливо в Африці деякий час буде зберігатися, особливо якщо враховувати випадіння російських обсягів з ринку.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти