У початок

Дизельна афера на 103 млн: ексменеджерам УЗ і WOG світить в’язниця

Вищий антикорупційний суд оголосив обвинувальний акт колишньому менеджеру компанії «Вог Аеро Джет» Анатолію Савичу й ексначальнику управління обліку нафтопродуктів і складського господарства філії «Центр забезпечення виробництва» (ЦЗВ) АТ «Укрзалізниця» Валерію Нікіфорову.

Про це повідомляє прес-служба Національного бюро розслідування України (НАБУ).

Як зазначається, Савичу призначили 5,5 року ув'язнення, але він перебуває в розшуку ще з моменту повідомлення про підозру. Водночас Нікіфоров в Україні, і його ув'язнили на 3 роки й 1 місяць. До нього застосували особисте зобов'язання із забороною покидати Київську область.

«Також суд задовольнив цивільний позов до Савича й Нікіфорова на 102,8 млн грн», — йдеться у повідомленні.

При цьому наголошується, що вирок ще не набув законної сили.

У цій справі також судять колишнього начальника філії «Центр забезпечення виробництва» УЗ Віталія Цвігуна, але слухання справи призупинили у зв'язку з його мобілізацією до Збройних сил України. Його будуть судити окремо, коли буде змога.

За версією обвинувачення, Савичу інкримінують організацію завдання майже 103 млн грн збитків УЗ через продаж філії УЗ палива за завищеною вартістю, в чому йому допомогли Цвігун і Нікіфоров.

Нагадаємо, 27 січня 2017 року Національним антикорупційним бюро України було порушено справу щодо епізоду, пов'язаного з переглядом цін на дизельне пальне, яке закуповувалось залізницею у компанії «Вог Аеро Джет».

За версією НАБУ, тоді  «Укрзалізниця» переплатила понад 102,7 млн грн за закупівлю дизпального за ціною від 22 421,1 грн до 22 971 грн за тонну.

У серії публікацій «Укрзалізниця» здає назад» директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн розкрив деталі перегляду цін. З його слів, у відсутності об'єктивних передумов для підвищення цін ЦЗВ використав видану заднім числом довідку ДП «Держзовнішінформ» (ДЗІ), яка мала всі ознаки маніпуляцій. Зокрема у ДЗІ повідомили, що на час проведення торгів вартість дизельного пального з відстроченням платежу на 5 днів становила 18 500 грн/т, тоді як ринковий рівень цін на умовах передоплати на дату був на рівні 20 830 грн/т.

Це дозволило менеджменту ЦЗВ й тендерному комітету УЗ ухвалити рішення про підвищення ціни на 9,98% за чотирма контрактами та за одним на 8,9%, зазначав експерт.

Після «дизельного» скандалу WOG припинила участь у тендерах УЗ й дотримується такої позиції до сьогодні.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти