У початок

Дизельні вантажні перевезення маршрутом USGC–Північна Європа скорочуються

Усупереч ринковим очікуванням ставки на фрахт чистих танкерів в Америці впали напередодні майбутньої заборони ЄС на постачання російських нафтопродуктів у Європу через обмеження пропозиції й попиту на дизельне пальне, повідомляє S&P Global.

Це сталося через те, що попит з боку Європи на бочки з узбережжя Мексиканської затоки в США ще не суттєво матеріалізувався, оскільки російський продукт усе ще надходить у Європу у значних кількостях і на тлі низьких обсягів експорту дизельного пального в США.

Дизельний потік від узбережжя Мексиканської затоки США до Великобританії та європейського континенту демонструє значні втрати. Platts, що є частиною S&P Global Commodity Insights, оцінив його на рівні 75 танкерів — лише $17,79/т — 27 січня, що на 78% менше порівняно з останнім піком у 345 танкерів 2 грудня, коли сильний потік суден із USGC до Латинської Америки призвів до обмеженого тоннажу дизельного пального на узбережжі Мексиканської затоки.

За даними Platts, тарифи на вантажні перевезення не досягали такого мінімуму з січня 2022 року. Це було до вторгнення росії в Україну торік у лютому й низки міжнародних санкцій, включно із забороною ЄС на імпорт російських нафтопродуктів, які, як очікується, сильно вдарять по європейському ринку дизельного пального й змусять його постачати приблизно 2,5 млн тонн на місяць з інших країн.

Це широко рекламувалося як позитивний розвиток танкерів, особливо чистих танкерів, оскільки це збільшує відстань, яку судна повинні пройти. Це має позитивні наслідки для фрахтових ставок, зменшуючи доступний тоннаж, оскільки судна перебувають на стоянці під час тривалих рейсів.

Однак цей бичачий ефект ще не поширився на вантажні перевезення USGC-UKC.

Прибутки судновласників сильно падають, оскільки поточний тайм-чартерний еквівалент для маршруту узбережжя Мексиканської затоки США – континент Великої Британії вантажопідйомністю 38 тис. тонн упав приблизно до мінус $3 700 на день, повідомили джерела.

USGC був одним із основних альтернативних регіонів завантаження дизельного пального в Європу поряд зі східним Суецом, але Британський континент продовжував імпортувати багато російського дизельного пального до кінця січня, перешкоджаючи попиту на альтернативний імпорт, згідно з даними відстеження танкерів.

Спостерігалася приглушена експортна діяльність із USGC в Європу, і це знизило попит на чисті вантажі.

Учасники ринку дизельного пального в США пояснюють відсутність експорту відсталою структурою ринку, яка перешкоджає більш тривалим рейсам, оскільки вантажі з часом втрачають цінність.

«Було важко вирахувати час і змусити це працювати», — сказав один із трейдерів.

У січні маршрутом USGC-Північно-Західна Європа було відвантажено 340 400 тонн середніх дистилятів, що на 64,6% менше, ніж у грудні. Згідно з даними S&P Global, з них постачання продукту з наднизьким вмістом сірки склали 291 700 тонн, що на 68,1% менше, ніж у грудні.

Європейські трейдери очікують значного загострення європейського дизельного ринку з другої половини лютого, коли відчуються санкції. Якщо тарифи на фрахт USGC-UKC залишаться на нинішньому рівні, це може спровокувати шквал перевезень у найближчі тижні, оскільки очікується, що вартість вантажу в Європі значно зросте, повідомляють джерела.

Згідно з даними Управління енергетичної інформації США, загальний обсяг експорту дистилятів на початку 2023 року зріс порівняно з тим же періодом торік, але приблизно відповідає рівням, які спостерігалися на початку січня протягом останнього десятиліття. Агентство оцінило експорт дистилятів із США за тиждень до 20 січня на рівні 1,106 млн б/д.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти