На аукціоні Української енергетичної біржі 22 листопада вартість скрапленого газу зберегла висхідний тренд, додавши в ціні в середньому 1 530 грн, до 63 988 грн/т. При цьому LPG «Укрнафти» здорожчав на 2 735 грн, до 63 836 грн/т, «Укргазвидобування» — на 325 грн, до 64 139 грн/т.
На торги 22 листопада виробники виставили 6 878 т.
Аукціон проходив жваво. «Укрнафта» за кілька годин реалізувала 100% газу. Початкова ціна на продукт компаній становила 61 100 грн/т, однак вартість окремих лотів досягала 65 990 грн/т. Газ «Укргазвидобування» користувався меншим попитом. Під час торгів вартість лотів коливалась у межах 63 600-65 000 грн/т.
На аукціоні приватних виробників ціна на газ становила 62 640 грн/т. Імпортер GT Group виставляв на аукціон 114 т газу за стартовою ціною 61 000 грн/т. Бажаючих придбати газ у GT виявилося небагато: реалізовано 19 т (1 лот).
У міру наповнення півдня країни імпортним ресурсом трейдери за змоги переносять закупівлю на морський ресурс. Ціни на газ у цьому напрямку починаються з 58 000 грн/т. Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», станом на 22 листопада середня вартість LPG у країні за умови постачання FCA становить 60 880 грн/т, що на 3 070 грн більше порівняно з тижнем раніше, але значно нижче за ціни аукціонів.
Трейдери зазначають, що ринок перебуває у процесі переходу з автомобільних постачань на залізничні, і для цього потрібен певний час. «Шлях газу, який було завантажено десь у Польщі у вагон, до пістолета на українській заправці в рази довший, ніж якби той самий газ відвантажувався автомобілем. Злив на ГНС, наповнення машин, розвезення по заправках — це все не швидко», — пояснює представник роздрібної компанії із заходу України.
Зі слів керівника газового напрямку ГК «Надєжда» Станіслава Батраченка, перехід ринку на нові канали постачання призвів до суттєвого збільшення товару у дорозі. «Ми бачимо, що обсяги імпорту немалі, але на сході ГНС порожні. Весь ресурс на колесах», — каже заступник директора полтавської компанії.
Він оцінює дефіцит газу на рівні 400-500 т на добу. «Цей додатковий обсяг абсолютно посильний для залізничного імпорту. Є і недовантажені термінали у сусідніх країнах, і вільний парк. А головне — «Укрзалізниця» має великий потенціал для пришвидшення роботи», — вважає Батраченко.
Нагадаємо, що основна причина дефіциту LPG — блокування польсько-українського кордону польськими перевізниками з 6 листопада. «Станом на 20 листопада на пунктах пропуску між Польщею й Україною на перетин кордону чекають понад три тисячі вантажівок: на КПП «Краківець-Корчова» – 1500, «Дорогуськ-Ягодин» – 1200 і понад 500 вантажівок на «Рава-Руська-Гребенне», — повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти