На аукціоні Української енергетичної біржі 22 травня ціни на газ знизилися до 36 570 грн/т, тоді як на торгах тижнем раніше мінімальна ціна становила 39 500 грн/л, а деякі партії реалізувалися дорожче за 42 500 грн/л. Вартість ресурсу «Укрнафти» варіювалася в межах 36 570-39 420 грн/т, «Укргазвидобування» — 37 000-39 319 грн/т.
Щоб реалізувати виставлений газ, виробникам довелося неодноразово знижувати ціну. На час публікації матеріалу на аукціоні ще залишалися нерозпроданими 414 т газу. Загалом на торги було виставлено 5,6 тис. т ресурсу, що на 15% більше, ніж на минулих торгах.
На аукціоні приватних виробників 21 травня вартість газу становила 38 000-38 200 грн/л, що на 1 000 грн нижче, ніж тижнем раніше.
Зі слів учасників ринку, падіння цін «Укрнафти» й УГВ очікуване й логічне. «Газу зараз на ринку більше, ніж достатньо. Тому виробникам потрібно було знижувати ціни, інакше вони знову залишаться з газом», — розповів один з учасників торгів.
Зниження цін на торгах УЕБ доповнило загальний тренд ринку і дещо підштовхнуло трейдерів до нової хвилі обрізання прайсів. «Після аукціону нам почали пропонувати газ дешевше, ніж зранку. З таким постачанням і попитом нисхідна динаміка збережеться», — вважають в одній із паливних компаній.
«На початку тижня в Києві вже з’являлися пропозиції газу за 38 000-38 300 грн/т, коли 39 000 грн/т — мінімальна стеля», — розповів один із трейдерів з центрального регіону.
Зі слів трейдерів, профіцит газу на ринку посилюється шляхом наростальних обсягів імпорту на тлі хронічно низької реалізації. «Зараз неадекватний перекіс між попитом і пропозицією. У нас бували профіцити й до повномасштабного вторгнення, але тоді не було настільки помітного спаду реалізації», — зазначив Владислав Скирський із «Мартін Трейду».
Згідно зі статистикою Консалтингової групи «А-95», у першій половині травня середньодобове постачання газу зросло на 31%: з 2,29 тис. т до майже 3 тис. т. Якщо темпи відвантаження збережуться, то цього місяця обсяги імпорту становитимуть 92,8 тис. т, і це буде найбільшим показником із червня 2023 року.
Трейдери пояснюють неадекватно великі постачання зокрема потребою обороту транспорту. «Вагони, машини й кораблі не можуть стати й чекати, коли збільшиться реалізація. Логістика не може зупинятися, бо це збитки», — пояснили в одній із паливних компаній.
При цьому, зі слів операторів, побоювання щодо заборони на виїзд водіїв газовозів поки що не справдилися. «Зараз їздять усі: заброньовані й ні. А ось що буде далі, невідомо», — зазначив один з імпортерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти