Уперше за весь календарний рік електромобілі в Китаї випередять за обсягом продажу бензинові автомобілі — цьому сприяє зростання популярності гібридів, що підключаються до мережі, покращення доступу до зарядної інфраструктури й продовження державної субсидії на обмін.
За перше півріччя продано 5,5 млн автомобілів на нових джерелах енергії — до цієї категорії входять електромобілі з акумуляторними батареями, гібриди й моделі з подовженим запасом ходу. Це трохи більш як 50% від загального обсягу продажів — 10,9 млн авто, за даними Китайської асоціації легкових автомобілів (PCA).
Зі слів генерального секретаря Китайської асоціації виробників автомобілів Фу Бінфена, загальний обсяг продажів електромобілів і гібридів цього року досягне 16 млн одиниць — тобто перевищить 50% частки ринку.
Хоча у липні 2024 року електромобілі вперше перевищили частку 50% у місячному продажу, за весь рік ринок не втримав цю позначку: електромобілі становили лише 28% продажів нових автомобілів.
Продажі 2025 року стимулює оновлена субсидія: покупці, які обмінюють бензинове авто на електричне чи економічну модель, отримують знижку до 20 тис. юанів (близько $2 800).
Китайські споживачі мають найширший вибір електрифікованих авто у світі, включаючи доступні моделі — зокрема BYD Seagull, а також Xingyuan від Geely Auto, який пропонує 410 км пробігу і коштує лише 81 тис. юанів ($11 300).
Нові гравці, такі як Xiaomi, також активно впливають на ринок — компанія отримала 289 тис. замовлень на свій позашляховик протягом однієї години, після вдалого запуску першого електроседана в березні 2024 року.
У щомісячному огляді BloombergNEF зазначено: «Китай — єдиний великий ринок, де електромобілі в середньому дешевші, ніж автомобілі з ДВЗ».
Міжнародні автовиробники, які не мають конкурентних електромоделей, втрачають позиції в Китаї, адже електрифікація набирає обертів.
За даними щорічного звіту BNEF, електромобілі з подовженим запасом ходу — найшвидше зростаючий тип силового агрегата у світі, особливо в сегменті позашляховиків і серед споживачів за межами великих міст, де інфраструктура заряджання менш доступна.
Попри загальний оптимізм, регулятори звертають увагу на практику продажу авто трейдерам або дилерам з подальшою фіктивною реєстрацією, що дозволяє виробникам «накрутити» офіційні дані — ці авто надалі потрапляють на ринок вживаних машин, хоча ними не користувався кінцевий власник.
Водночас електрифікація ринку в Китаї виглядає незворотною.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти