Відвертий перелив ринку на тлі «мертвого» сезону стримував внутрішні ціни від впливу європейських котирувань. Але вже наприкінці тижня вартість дизельного пального почала підніматись.
З 19 по 25 січня європейські котирування бензину зросли в середньому на $32/т: у Середземномор’ї — до $800-824/т, на півдні — до $847/т. Водночас вартість дизельного пального становила $826-849/т (+$25/т) і $835-847/т (+$33/т) відповідно.
На кордонах норм
На початку тижня віцепрем’єр-міністр з відновлення – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков на своїй сторінці у Facebook повідомив, що після призупинення блокади 17 січня трьох пунктів пропуску «Дорогуськ–Ягодин», «Гребенне–Рава-Руська» і «Корчова–Краківець» у Польщу вже виїхало майже 5 тисяч вантажівок.
«Найбільший пункт пропуску «Ягодин» уже відновив свою пропускну спроможність на рівні 600 вантажівок на добу. Цей показник навіть вищий, ніж був до блокади. Зростає кількість вантажівок, що виїжджають через «Краківець» і «Раву-Руську», — зазначив він.
Покращення ситуації на західному кордоні підтверджують і імпортери. «Кордон працює, бензовози їдуть добре», — кажуть в одній із паливних компаній.
Згідно з даними сервісу «єЧерга», станом на 26 січня тривалість черги на виїзд з України на пункті пропуску «Дорогуськ–Ягодин» становить менше доби, на «Гребенне–Рава-Руська» — 5 днів, «Корчова–Краківець» — 4 дні.
Розблокування польсько-українського кордону вплинуло на обсяги постачання: імпорт бензину автомобільним транспортом з Польщі й країн Балтії зріс у 3 рази, до 2,71 тис. т, ДП — у 2 рази, до 11,56 тис. т.
Деякі трейдери з центральних регіонів, які під час блокування польських КПП переорієнтувались на південь, знову повернулися до закупівель пального на заході.
Запрацював кордон і з боку Румунії. Як повідомили у Державній прикордонній службі України, 20 січня було поновлено рух через ПП «Порубне», а згодом і через «Дякове». З «єЧерги» відомо, що надвечір 26 січня в черзі на виїзд з України через «Порубне» перебувало 1 237 вантажівок.
Минулого тижня автомобільні постачання бензину з Румунії зменшилися на 41%, ДП, навпаки, збільшилися на 16%. Нагадаємо, що страйк румунських аграріїв, зі слів імпортерів, не мав значного впливу на постачання пального бензовозами з цього напрямку.
Обсяги зростають
За оперативними даними Консалтингової групи «А-95», з 18 по 24 січня кількість задекларованих паливовозів з бензином, які перетнули український кордон, збільшилась на 36% порівняно з тижнем раніше, з дизпальним — на 56%.
Постачання пального залізничним транспортом зменшилося. Так, із 15 по 21 січня у вагонах бензину заїхало менше на 8% (до 15,9 тис. т), дизпального — на 13% (до 40 тис. т), ніж позаминулого тижня.
Загалом протягом 21 дня січня паливні компанії різними видами транспорту завезли в країну 67,6 тис. т бензину, що на 12% більше, ніж за аналогічний період грудня, дизельного пального — 300,1 тис. т (-8%).
Цього тижня вартість ресурсу, який пропонують українські компанії на європейських базисах, зросла. Це обумовлено збільшенням котирувань. «Премій поки постачальники не змінювали», — зазначив один з імпортерів.
Наприклад, згідно з інформацією telegram-каналу компанії «УНТК», з 22 по 26 січня на західних базисах (Польща і Литва) ДП здорожчало на 0,90-1 грн/л, на південних (Румунія) — на 0,60-1 грн/л відповідно.
Зросли ціни і на пальне з болгарського напрямку. Наприклад, компанія ГК GTS збільшила вартість дизелю з Софії на 0,9 грн/л, до 41,89 грн/л, «УНТК» — на 1 грн/л, до 41,30 грн/л.
«Тихий сезон» в Україні
Згідно з даними моніторингу Консалтингової групи «А-95», цього тижня вартість А-95 не змінилась і становить 43,75 грн/л, дизельне пальне здорожчало на 0,25 грн/л, до 44,5 грн/л.
На заході вартість ДП починалася з 43,00 грн/л і сягала 44,75 грн/л. За ціною, яка дорівнює верхній межі, реалізують ресурс WOG, «Альянс Енерго Трейд», УНТК, «Оператор».
На півдні ціни на дизель коливались у межах 42,00-43,6 грн/л. Більшість компаній у цих краях із цього напрямку наприкінці тижня переглянули свої ціни, збільшивши їх на 0,3-0,9 грн/л.
Дрібногуртові ціни на пальне в Україні, грн/л
Наразі гуртові ціни штовхають угору європейські котирування й девальвація гривні. Низький попит і більш ніж достатні обсяги пропозиції продовжують стримувати їх від різкішого зростання.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти