У початок

Ціни на LPG у Польщі й Румунії продовжують падати через попит

На польському й румунському ринках зберігається тенденція зменшення гуртових цін на скраплений газ. Драйверами цін лишається не тільки млявий попит з боку українських компаній, але й відносно невеликі продажі на внутрішніх ринках цих країн.

Вартість автомобільних партій російського ПБТ залишається на низькому рівні й становить 2 050-2 130 зл/т ($515-535/т) на сході Польщі. Газу досі багато й поки що немає ознак того, що профіцит на ринку зникає. «На кордоні з білорусією постійно стоїть понад 1 000 цистерн російського газу, в основному це мікс, але пропану теж вистачає», — каже великий польський трейдер.

Про ситуацію з попитом на російський ресурс красномовно говорять і ціни на білорусько-польському кордоні. Станом на 14 травня вартість залізничних партій ПБТ на умовах DAP Брест оцінювалася на рівні $395-410/т, це на $3-5/т менше, ніж тиждень тому.

російський газ задає тренд на польському ринку й змушує трейдерів, які продають європейський чи американський ресурс, також зменшувати ціни. У середині травня вартість неросійської суміші з урахуванням транспорту до польсько-українського кордону зменшилася до $661-692/т, це на $4-14/т дешевше, ніж тижнем раніше. Однак російськовмісна суміш поки що залишається поза конкуренцією. Минулого тижня компанія Pakar продовжувала відвантажувати українським компаніям газ за $547-563/т FCA Білосток, що з урахуванням логістики до польсько-українського кордону становить $593-609/т. Це на $68-83/т дешевше від вартості продукту, який постачають такі компанії як, наприклад, Unimot, Venor Polska або Bialchem Group. Обсяги продажів Pakar в Україну невеликі, не більше 1 тис. тонн на місяць, ймовірно, через брак документів на партії. Але, зі слів польських трейдерів, ця ложка дьогтю псує життя решті постачальників.

Польський ринок пропану вже готовий до літньої сплячки, тому нічого цікавого там останнім часом не відбувається. Автомобільні партії російського продукту на сході країни пропонуються за 2 400-2 450 зл/т ($603-616/т). Американський пропан з урахуванням вартості доставки до Малашевичів продається за 2 900-2 930 зл/т ($728-736/т). Водночас компанія Barter пропонує пропан з «американськими» документами за €575-580/т ($621-626/т) з термінала у Сокулці, тоді як у Гданську гуртові партії штатівського газу наразі коштують $675-700/т.

Автомобільні партії ПБТ на балтійських терміналах протягом тижня здешевшали на $7-25/т. З урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону газ, що їде з Литви й Латвії, коштує $658-709/т. Учасники ринку зазначають, що пропозиція продукту з цього напрямку зменшилася. «Схоже, що Orlen таки порізав обсяги приватним компаніям, тому що пропонують менше», — каже один з українських покупців. Окрім орленівського ресурсу, який вантажиться з ГНС у Мажейкяї, Каунасі й Ризі, цього тижня з Даугавпілса пропонувався казахстанський продукт.

Вартість залізничних партій газу зменшилася на $20-30/т, до $680-690/т DAP Ізов/Ягодин. «Ми починали з пропозицій на рівні $710-720/т, але врешті деякі угоди уклали за $680/т», — розповів один із польських трейдерів. Зі слів представника іншої компанії, польським постачальникам доводиться робити знижки, щоб уникнути затоварювання терміналів, але й це не завжди допомагає. «Наші пропозиції пза $685-690/т не мали жвавого попиту, клієнти кажуть, що це дорого», — додав співрозмовник. Котирування газу в північно-західній Європі продовжували зменшуватися цього тижня, втім, вони не поспішають за темпами здешевшання залізничного ресурсу в польських постачальників. Протягом тижня великі партії пропану в регіоні ARA здешевшали на $4/т, до $490/т CIF. Бутан протягом тижня втратив $13/т й торгувався на рівні $451/т.

Здешевшання газу триває й на півдні. Компанія Bulmarket днями зменшила ціни на автомобільні партії ПБТ на $15-20/т, до $635-640/т. У Мангалії газ продається за $620-630/т, це на $10/т дешевше порівняно з початком місяця. Зі слів учасників ринку, в регіоні відчувається профіцит продукту, який посилюється після відновлення виробництва на НПЗ Rompetrol. Нагадаємо, завод у Мідії завершив ремонтні роботи 10 травня. Наразі румунські НПЗ пропонують важку суміш за ціною від €500/т FCA ($540/т). Протягом минулого тижня на дунайські термінали надійшло 5 суден з газом, що підтримує профіцит на ринку. «Газу багато і в Румунії, і в Болгарії, і в Молдові. Водночас попит залишається помірним», — зазначає трейдер із Мангалії.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти