У I кварталі обсяги імпорту дизельного пального в Туреччину збереглися на рівні минулого року, водночас експорт суттєво збільшився, свідчать дані турецького Бюро статистики.
За три місяці цього року турецькі компанії імпортували 3,05 млн т дизпального, що фактично дорівнює обсягам першої чверті 2024 року (3,07 млн т). росія залишалася найбільшим постачальником палива.
У І кварталі Туреччина імпортувала 2,73 млн т російського палива, це на 5% більше порівняно з аналогічним періодом торік. Частка російського продукту в структурі імпорту при цьому зросла з 84% до 89%.
Варто зазначити, що для росії Туреччина також залишається ключовим партнером на дизельному ринку. У I кварталі близько 30% російських дистилятів надходило в турецькі порти.
Імпорт індійського дизпального у січні-березні обвалився втричі й становив 53 тис. т. На обсягах постачань палива Reliance в Середземноморський регіон позначилися обстріли єменськими хуситами цивільних суден, які прямують з Азії через Червоне море.
Обсяги експорту дизпального з Туреччини у I кварталі зросли на 26%, до 1,49 млн т. Збільшенню експортних можливостей сприяла проведена восени минулого року модернізація НПЗ STAR. Найбільшим покупцем турецького палива стала Румунія — за три місяці постачання в цьому напрямку зросли на 26%, до 438 тис. т.
Крім того, постачання в Словенію збільшилися зі 130 тис. т до 295 тис. т, а в Ліван — подвоїлися до 260 тис. т. У I кварталі турецькі виробники відвантажували дизель у Грецію (99 тис. т), тоді як торік експорту в цьому напрямку не було.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти