У початок

Час страждань: дизель упав нижче за 40 грн/л

Ринок не любить, коли ціни падають. Особливо коли падають швидко. Бо ти залишаєшся з дорогими залишками, а боляче. Нарікань на біль у районі серця і діаметрально протилежних місць цього тижня було багато. Котирування дизельного пального обвалились на $85/т, або 3,5 грн/л. Ціни на півдні втратили більше, ніж на 2 грн/л, й опустились нижче від 40 грн/л, де останній раз були у серпні минулого року. Є від чого впасти у відчай.

10-11 квітня ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі, на які опираються трейдери при формуванні ціни, коливались у межах $600/т. І це насправді непогано, бо на $24/т більше, ніж було 9 квітня, коли показник досягнув $576/т, що є найнижчим результатом із кінця серпня 2021 року.

- станом на 11 квітня 13:15.

В Україні висхідним фактором був валютний курс, який з початку тижня зростає. З 7 по 11 квітня долар відносно гривні зріс на 0,29 грн/$, до 41,42 грн/$. Але ще більше додало євро — 2,21 грн/, до 47,21 грн/€. Тільки валютний чинник додав до собівартості 60-80 коп./л.

Уже в середу, 9 квітня, у другій половині дня ціни на півдні впали нижче від 40 грн/л. Частина трейдерів ще намагалася тримати прайс вищим, але продажів за такою ціною не було.

У першій половині дня 11 квітня ціни на пальне на півдні стартували у широкому діапазоні від 39,20 до 40,10 грн/л. Але, з чуток, пропонували й за 39 грн/л.

«Сьогодні робоча ціна не перевищує 39,40-39,50 грн/л, все, що вище, – не продається», – розповів один із трейдерів.

З прайсовою ціною вище за 39,5 грн/л вийшли «Мартін Трейд», УНТК, «Солар Оіл», «Кворум», ЗНГК та інші. З цього списку як мінімум УНТК і, кажуть, «Кворум», днем раніше пропонували за 39,25 грн/л.

Як повідомили в УНТК, станом на 11 квітня компанія продає пальне за 39,90 грн/л, але угод немає.

За 39,20-39,50 грн/л ресурс пропонували «Пейд», «Анвітрейд», «Дюваль компані», «Агророзвиток».

«При ф’ючерсах у районі $602/т собівартість ресурсу виходить близько 39,25 грн/л (станом на 10 квітня – ek), і це при більш дешевих розцінках на фрахт. У більшості компаній собівартість вища, тому продажі за такою ціною – це мінус, а в кращому випадку нуль», – розповів один із південних трейдерів.

Крім того, зараз ще у деяких заїжджає старий ресурс, куплений ще в кінці березня. І це дуже боляче.

«Мінус на такому дизелі може становити до 3 грн/л залежно від котирувань на час покупки», – підрахував один зі співрозмовників.

Щодо нових постачань, то, судячи з наявних даних, Wexler спробує знову привезти ресурс з турецької Мармари. Як свідчить marinetraffic, танкер Stellar стартував туди 9 квітня. Нагадаємо, що першу спробу відновити постачання з підсанкційних портів Туреччини було зроблено Wexler у лютому, й вона мала сумний результат – знадобилося два тижні для митного оформлення.

Тим часом з другої половини березня після півторамісячної паузи відновилися надходження дизелю турецького НПЗ Star Refinery з порту «Аліага». За три тижні було імпортовано 17,7 тис. т.

На заході ситуація майже аналогічна південній. Станом на 11 квітня у прикордонних областях ресурс стартував від 41,20-41,30 грн/л. За такою ціною пропонували ресурс «Мартін Трейд» і УНТК (Волинська область), а також ОККО (на сухопутному кордоні з Румунією). Дорожче — 41,50-41,90 грн/л — було у ЗПЕК, «Нексен Ойл», Oil Start.

*   *   *

З продажами ситуація по країні нестабільна.

«Цього тижня реалізація провальна. Та наступного може все змінитися. Вже зараз починають прокидатися аграрії. Так званий «відкладений попит» може позначитися на маржі, але, знову ж таки, залежно від обсягів постачань», – вважає Володимир Порайко з «Мартін Трейду».

На його погляд, схема нарощування обсягів імпорту на тлі низької маржі для збільшення заробітку наразі не працює.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти