Продажі електромобілів і гібридів у Китаї, згідно з офіційною статистикою, фактично досягли переломної точки. За даними Асоціації пасажирських автомобілів Китаю, на них припадає більш ніж половина роздрібних продажів легкових автомобілів за чотири місяці, починаючи з липня. Ця тенденція, пише Bloomberg, може призвести до зниження апетиту до транспортного палива, що матиме серйозний вплив на ринок нафти.
Для глобального ринку нафти, який став покладатися на Китай як на головний двигун зростання протягом більшої частини цього століття, це підірве підґрунтя споживання. На цю країну припадає майже п’ята частина світового попиту на нафту, а на бензин – близько чверті. Перспектива різкого падіння транспорту також виникає на додачу до прохолодного промислового споживання через уповільнення економічного зростання.
Зростання популярності електричних вантажівок, а також тих, що працюють на скрапленому природному газі, також впливає на попит на дизельне пальне. Споживання палива в Китаї досягло піка 2019 року й падатиме на 3-5% щорічно до 2030 року, повідомляє UBS Securities Co. у записці цього місяця.
МЕА бачить, що «нестримна електрифікація масового ринку» потенційно призведе до падіння попиту на бензин у Китаї з 2025 року. Це призведе до середньорічного падіння на 2,1% з 2023 по 2030 рік. Інші, як-от CITIC, бачать більш швидке падіння. Поліпшення паливної ефективності й пік володіння автомобілями допоможуть сприяти падінню, а також поширенню електромобілів, йдеться у повідомленні брокерської компанії наприкінці жовтня.
Пекін поклав початок переходу на електромобілі понад десять років тому, пропонуючи субсидії, які дали автовиробникам час збільшити виробництво й знизити витрати. Це почало окупатися 2021 року, коли виробництво нових транспортних засобів на енергії зросло майже втричі порівняно з попереднім роком, і тепер вони готові вперше перевищити позначку в 10 млн 2024 року.
Нові транспортні засоби, що працюють на енергії, становлять близько 10% усіх автомобілів на дорогах зараз, і очікується, що на 2027 рік ця частка перевищить 20%, а до 2040-х років може наблизитися до 100%, сказав Андерс Хоув, дослідник Китаю з Оксфордського інституту енергетичних досліджень. З його слів, попит на нафту в країні для легкових автомобілів впаде з приблизно 3,5 млн барелів на день (б/д) на цей час – до 1 млн до 2040 року.
Шлях Китаю до електрифікації швидший, ніж в інших економіках. У США електромобілі все ще становлять лише близько 10% від загального обсягу продажів автомобілів, і BloombergNEF різко зменшив свої прогнози щодо зростання після голосування на виборах у Республіканській партії.
За даними МЕА, споживання бензину торік упало лише на 12% від піка, який спостерігався 2004 року. У Європі, де автомобілі, що працюють на бензині й дизелі, звичайне явище, споживання в транспортному секторі знизилося лише на 6% порівняно з високим рівнем 2007 року.
Ймовірне падіння попиту на бензин у Китаї через агресивне розгортання електромобілів «є абсолютно унікальним з деякого погляду, – сказав Хілі з МЕА. – Я не думаю, що є країна, яка має такий самий порівнянний профіль».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти