Нафтопереробний завод (НПЗ) Stanlow у північній Англії готується продавати більше палива, коли наступного року закриється завод-конкурент у Шотландії.
Завод Stanlow поблизу Ліверпуля планує інвестувати в інфраструктуру, включаючи термінали, і додає місткості для зберігання, щоб скоротити витрати на логістику, сказав Діпак Махешварі, глава НПЗ, в інтерв’ю. Він хоче продавати більше палива з Шотландії на північ, аж до Лондона далі на південь.
«Ми намагаємося збільшити наш слід, – зазначив він. – Для нас важливо надати клієнтам пропозицію мати національний контракт, а не регіональний».
Прогнозується, що нафтопереробна промисловість Європи скоротиться в найближчі роки, частково через податки на викиди вуглецю й високі витрати на енергію, що ускладнить конкуренцію поза межами регіону. Політики також виступають за перехід на електромобілі, на який BP Plc посилалася у своїй справі про скорочення операцій на великому німецькому НПЗ з наступного року.
Stanlow, який також є центром кластеру декарбонізації, відомого як Hynet, стане одним із п’яти НПЗ, що залишиться у Великобританії після закриття Grangemouth.
Шотландський завод планується перетворити на імпортний термінал, його чекає та ж доля, що й лондонський Coryton, який припинив переробку 2012 року.
Тоні Фонтейн, керуючий партнер компанії Essar Energy Transition, яка керує підприємством у Стенлоу, приєднався до закликів долучити нафтопереробну промисловість до ініціативи, відомої як механізм коригування меж вуглецю. CBAM, як відомо, накладає плату на імпорт товарів, таких як сталь, із країн із нижчими стандартами забруднення.
«Ми маємо менший масштаб і вищі експлуатаційні витрати», ніж конкуренти за межами Європи, сказав Фонтан.
CBAM не включатиме паливо, як-от дизельне, яке надходить до Великобританії з Близького Сходу й Індії.
«Якщо ви хочете мати НПЗ в країні й хочете, щоб вони декарбонізували й сплачували податки на вуглець, це абсолютно необхідно», — зазначив Фонтан.
Намагаючись скоротити викиди, низка європейських нафтопереробних підприємств розглядає можливість очищення виробництва водню, необхідного для виробництва традиційного палива, наприклад дизельного. Він також потрібен у виробництві біопалива й може продаватися промисловим клієнтам для заміни природного газу в таких процесах, як робота турбін.
Відповідно до планів, уперше викладених 2021 року, Стенлоу підтримує технологію уловлювання й зберігання вуглецю, щоб створити більш чисту форму палива – «блакитний» водень.
Hynet є однією з ініціатив, які підтримує уряд Великобританії, отримавши статус Track 1. Торік попередній консервативний уряд виділив 20 млрд фунтів стерлінгів ($25,9 млрд) на цю технологію.
Зі слів Fountain, Esar Energy Transition очікує, що остаточне інвестиційне рішення щодо першої з двох водневих станцій на цьому місці буде прийнято пізніше цього року. З його слів, уряд уже погодився підтримувати це виробництво з комерційними умовами протягом 15 років з моменту початку виробництва приблизно у 2028 або 2029 роках.
Pilkington, британський виробник скла й підрозділ Nippon Sheet Glass Co., і компанія споживчих товарів Unilever стануть майбутніми покупцями водню від Stanlow в рамках ініціативи Hynet, повідомляла Essar Energy Transition раніше.
За даними Fountain, «блакитний» водень приблизно втричі дешевший за «зелений» водень, конкуруючу технологію, виготовлену з води й відновлюваної енергії.
«Ми вважаємо, що звичайні нафтопродукти будуть існувати ще довго, й хочемо задовольнити ці потреби протягом тривалого часу», – підсумував він.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти