У початок

Бразилія скорочує закупівлі російського ДП через санкції США

Якщо Китай з Індією після відмови Заходу від енергоресурсів росії стали головними покупцями її сирої нафти, то одним з основних споживачів нафтопродуктів — зокрема дизельного пального — була Бразилія. Але тепер і вона скорочує закупівлі.

Хоча Бразилія входить до десятки найбільших виробників нафти у світі, через нестачу переробних потужностей країна імпортує близько третини дизпального. У першому півріччі 2025 року 60% постачань забезпечила росія, пише Financial Times із посиланням на офіційні торгові дані. Проте у жовтні її частка впала до 17%. Про скорочення російського імпорту також свідчать дані Консалтингової групи «А-95»: обсяги постачання у жовтні впали на 20% і стали мінімальними з серпня 2024 року.

Скорочення імпорту з росії може бути пов’язане з «наслідками правової й регуляторної невизначеності», зі слів дистриб’ютора пального Saara Combustíveis. Компанія Oil Trading, що займається імпортом і належить мережі АЗС Ipiranga, повідомила, що не бере участі в угодах, які порушують санкції. Водночас компанія не очікує дефіциту на бразильському ринку через зниження російських постачань. Зі слів Серджіу Араужу, виконавчого президента Abicom — бразильської Асоціації імпортерів пального, — це пов’язано з високим внутрішнім попитом у росії, що зменшив доступність дизпального, а також з тим, що деякі російські нафтопереробні заводи (НПЗ) були виведені з експлуатації через атаки дронів і технічне обслуговування.

Експорт нафтопродуктів до Бразилії здійснюється з балтійських портів, де, за даними Wood Mackenzie, близько 40% обсягів припадає на заводи «роснєфті» й «лукойлу» — компаній, проти яких президент США Дональд Трамп у жовтні запровадив санкції. Це може додатково ускладнити експорт дизельного пального.

Бразилія збільшила закупівлі пального у росії з $95 млн 2022 року до $5,4 млрд у 2024-му. Після того як ЄС наприкінці 2022 року ввів ембарго на закупівлі російської нафти, Бразилія до кінця вересня 2025 року придбала 12% експортованих росією нафтопродуктів, за даними Центру вивчення енергетики та чистого повітря (CREA), поступившись лише Туреччині (26%). Китай також закупив 12%.

За даними Wood Mackenzie, знижка на російське пальне порівняно з продукцією НПЗ США досягала піка 16% у серпні 2023 року. Але останнім часом різниця в цінах з урахуванням витрат на доставлення практично зникла, і це стало додатковим фактором відмови Бразилії від російських постачань. Зі слів аналітика Wood Mackenzie Родріго Джейкоба, російський дизель поступається місцем імпорту з США, Індії, Саудівської Аравії й Оману.

У Wood Mackenzie також зазначили, що нові санкції призвели до зростання операційних витрат «тіньового» флоту й вартості страхування, особливо для перевезень на великі відстані.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти