BP розпочала продаж свого бізнесу мастильних матеріалів Castrol, якому понад сто років, що є ключовим кроком у плані продажу акцій британської енергетичної групи, спрямованому на підвищення ціни її акцій, повідомляє Reuters з посиланням на два джерела, обізнані з цим процесом.
BP найняла інвестиційний банк Goldman Sachs для продажу підрозділу, повідомили джерела, які побажали залишитися анонімними, оскільки це питання приватне. Група вже зв'язалася з потенційними приватними акціонерними й стратегічними покупцями та надіслала їм інформаційний меморандум, повідомило одне з джерел.
У лютому група заявила, що розглядає Castrol як частину плану залучення $20 млрд до 2027 року шляхом продажу активів для зменшення свого боргу.
У березні Reuters повідомило, що Saudi Aramco була однією зі сторін, які розглядали потенційну пропозицію щодо бізнесу, але про початок процесу продажу й найм Goldman Sachs поки що не повідомлялося.
Зі слів другого джерела, продаж може принести від 8 до 10 млрд доларів, виходячи з прогнозованого основного прибутку Castrol (EBITDA) обсягом $1 млрд за 2024 рік.
Відповідаючи на запит Reuters, BP не коментувала деталі продажу Castrol, але заявила, що її програма позбавлення від інвестицій просувається, і компанія вже підписала угоди на перші $1,5 млрд з цільової суми $20 млрд.
«Щоб підготувати нас до зростання й зменшити чистий борг, ми перерозподіляємо капітал і зосереджуємося більше на нашому портфелі, зокрема шляхом стратегічного перегляду Castrol», – йдеться у заяві компанії.
Аналітики Bernstein заявили на початку цього місяця, що Castrol, яка є третім за величиною окремим бізнесом з виробництва мастильних матеріалів у світі після Shell і ExxonMobil, потенційно може принести $10-11 млрд.
Інвестори чинили тиск на BP, щоб вона покращила прибутковість після того, як її акції показали нижчі показники, ніж у конкурентів, що відображає побоювання, що вона занадто зосередилася на відновлюваній енергетиці за часів колишнього генерального директора Бернарда Луні.
Акції BP втратили близько чверті своєї вартості за останні 12 місяців, що більш ніж удвічі перевищує падіння конкурента Shell.
Зменшуючи загальні інвестиції, нинішній генеральний директор Мюррей Очінклосс збільшив витрати на нафту й газ і скоротив низьковуглецевий бюджет BP.
Стратегія BP опинилася у центрі уваги після того, як інвестор-активіст Elliott Management придбав частку в компанії та, як повідомляло Reuters у квітні, просить у нафтового гіганта значної економії й змін в управлінні.
Заснована 1899 року, Castrol була спонсором команд Формули-1 і Чемпіонату світу з ралі (WRC), забезпечивши свою присутність у понад 150 країнах.
BP придбала Castrol 2 000 року в результаті угоди на суму 3 млрд фунтів стерлінгів. У разі успіху її продаж відбудеться після інших угод, таких як згода BP продати частку в фірмі, що інвестувала в газопровід TANAP, компанії Apollo Global Management.
У рамках свого ширшого плану продажу активів BP також прагне продати свій нафтопереробний завод (НПЗ) у Гельзенкірхені й свій бізнес з питань мобільності й зручності в Австрії.
Як повідомляє Reuters, продаж інвестицій BP також включає продаж 50% акцій Lightsource bp, а учасники торгів будуть відібрані у липні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти