Білоруська нафтова компанія знизить у листопаді обсяги постачання ДП в Україну на 35-40%. Відповідне повідомлення одержали окремі українські контрагенти компанії.
За даними enkorr, листопадовий план відвантажень передбачає 160 тис. т, тоді як у середньому за останні місяці він становить 255 тис. т.
«Скорочення буде рівномірним, усі контрагенти отримають близько 60% від запланованого обсягу», – повідомило enkorr джерело в білоруській нафтовій галузі.
За його словами, причиною скорочення є розпорядження білоруського уряду щодо формування державного резерву нафтопродуктів.
«Ще влітку на рівні уряду було поставлено завдання створити 30-денний запас нафтопродуктів. Наприкінці жовтня ревізія показала, що план не виконано, і чиновники вирішили оперативно виправити ситуацію. Аргументацію, що це краще зробити у січні-лютому, коли попит на споживчих ринках падає, не сприйняли», — каже джерело у білоруських нафтових колах.
Співрозмовник прогнозує, що недовантажені ресурси буде компенсовано у грудні.
Проблеми з постачанням пального з найбільшого джерела ускладнюються перебоями на інших напрямках. Зокрема, українські трейдери відзначають збереження зривів термінів постачань з Гомеля, де російський ресурс перевантажується з трубопроводу на залізницю з подальшим постачанням в Україну.
«Наші вагони налили 13 листопада, але станом на 19 число вони стояли без руху», – повідомив представник великого імпортера.
Крім того, через технічний інцидент на Кременчуцькому НПЗ також було значно скорочено відвантаження.
У результаті ціни в дрібному гурті зросли на 1,9 грн, до 28,85 грн/л, а низка трейдерів відмовилася від торгівлі, очікуючи на подальше зростання цін.
Водночас системні трейдери не бачать причин для паніки.
«По-перше, ще з початку санкційної історії ми страхуємось і контрактуємо в Білорусі трохи більше, ніж потрібно. І так робимо не лише ми. По-друге, вересень і жовтень були профіцитними, є непогані запаси, листопад маємо пройти», — поділився думкою керівник відділу забезпечення компанії-великого імпортера білоруських нафтопродуктів.
Білоруські НПЗ є найбільшими постачальниками дизельного пального в Україну. У 2021 році на них припадає 43% постачання (2,34 млн т), що більше, ніж за аналогічний період торік, на 35% (1,73 млн т).
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти