Європейські нафтопереробні заводи (НПЗ) повинні будуть адаптуватися до енергетичного переходу або зіткнуться з підвищеним ризиком закриття до 2035 року, заявила група керівників на Глобальному саміті Financial Times Commodities Global Summit у Лозанні 24 березня. Про це повідомляє Reuters.
Європейські нафтопереробники повинні протистояти падінню попиту на дорожнє паливо, оскільки законодавство про електрифікацію й енергетичний перехід трансформує енергетичні ринки, а також стимулює зростання інвестицій у біопаливо й альтернативне паливо.
«Через 10 років більшість НПЗ підуть або в біоперероблення... або проведуть електрифікацію й перехід на паливо з низьким вмістом вуглецю», — сказала Рут Герберт, директор Essar Energy Transition, додавши, що НПЗ, які не зможуть перейти на уловлювання вуглецю або біоперероблення, опиняться під загрозою закриття.
«НПЗ будуть набагато складнішими з погляду вихідної сировини, але не з погляду операційної складності», — сказав Антоніо Джоянес з іспанської Moeve, колишньої Cepsa, додавши, що НПЗ повинні будуть звикнути до паливної суміші, що включає електронне паливо, викопне й біопаливо.
Joyanes також сказав, що Moeve розглядав можливість зупинити перероблення в одній зі своїх дистиляційних колон у своїх майбутніх сценаріях, не уточнюючи, для якого з її НПЗ це буде.
Європейські нафтопереробники зіткнулися з нижчою нормою прибутку минулого року після того, як у 2022-2023 роках відновлення після COVID-19 та енергетична безпека після широкомасштабних санкцій проти росії підвищили маржу.
Рентабельність європейських заводів також зазнала тиску через нові, більш модернізовані НПЗ, які в останні роки почали працювати в Африці й на Близькому Сході, що прискорило закриття в Європі.
Тенденція до закриття й переобладнання НПЗ має відбутися в Європі цього року: єдиний завод у Шотландії, у Грейнджмуті, буде перетворено на термінал для імпорту палива, а німецький завод Shell Wesseling припинить перероблення сирої нафти.
«Я думаю, що ви побачите більшу консолідацію в цьому секторі (до 2035 року)», — сказав Джей Глічер, інвестиційний директор Vitol.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти