росія, провідний світовий постачальник дизельного пального, останніми місяцями скорочує експорт цього палива, що призвело до широких припущень, що атаки українських безпілотників скорочують обсяги виробництва нафтопереробних заводів (НПЗ) країни.
Але хоча в цьому аргументі є частка істини, зниження більше пов’язане з тим, що уряд рф намагався уникнути внутрішнього дефіциту палива, який міг розпалити невдоволення через зростання цін та інфляції.
Згідно з підрахунками Bloomberg на основі галузевих даних, росія експортувала приблизно 520 тис. барелів дизельного пального протягом більшої частини квітня, приблизно на третину менше, ніж роком раніше. Однак виробництво палива на НПЗ впало лише на 8% – до приблизно 1,7 млн барелів на день (б/д) через низьку переробку сирої нафти, свідчать цифри.
Розбіжність сталася, оскільки російські виробники збільшили свої постачання внутрішнім клієнтам, прислухаючись до закликів віцепрем’єр-міністра алєксандра новака, оскільки уряд у москві працював над тим, щоб уникнути дефіциту автомобільного палива напередодні переобрання путіна.
російський уряд роками пильно стежив за внутрішніми постачаннями палива, обіцяючи нації, що підвищення цін не перевищить середнього рівня інфляції.
Проте наприкінці минулого року, коли наближалася президентська кампанія, кардинальні зміни податку на нафту поставили російський паливний ринок на межу кризи, що змусило міністерство енергетики рф стримувати зростання цін, наклавши короткострокову заборону на експорт дизельного пального.
НПЗ збільшили внутрішні постачання після того, як путін заявив, що вони все одно зможуть експортувати — за умови, що спочатку будуть забезпечені постачання всередині росії.
Безперечно, був певний вплив дронів. Низькі показники нафтоперероблення й той факт, що українці вдарили по таких НПЗ, як туапсинський НПЗ «роснєфті», які зосереджені на експорті, також чинили тиск на експортні потоки дизельного пального в країні. Вони також можуть відчувати підвищену тривогу щодо забезпечення місцевого постачання.
З переобранням путіна й новим чиновником на чолі російського міністерства енергетики політика зосередження на внутрішньому ринку залишається незмінною.
За підрахунками Bloomberg, російські нафтопереробники постачали на внутрішній ринок в середньому 1,15 млн барелів дизельного пального протягом більшої частини квітня, що на понад 8% більше, ніж рік тому.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти