У початок

Без графіка: керівництво ЦЗВ підозрюють у зловживаннях рознарядками

Також є російською мовою

Правління АТ «Укрзалізниця» призначило службову перевірку філії «Центр забезпечення виробництва», а також тимчасово усунуло з посади її керівника Тимура Валієва. Про це йдеться в розпорядженні за підписом голови правління підприємства Володимира Жмака.

Згідно з документом, перевірку призначено «з питань, викладених у доповідній записці в.о директора з питань економічної та інформаційної безпеки «Укразлізниці» Ясельського М.І. від 17 листопада». У розпорядженні ці питання не конкретизуються.

Тим часом, за словами джерела enkorr у топ-менеджменті «Укрзалізниці», перевірка пов'язана з порушеннями в сфері закупівлі ЦЗВ дизельного пального.

«За наявності підписаних контрактів видача рознарядок на закупівлю дизельного пального проводилася таким чином, що залізниця отримувала пальне, коли ціна на нього була невигідною для підприємства. З цього випливає, що керівництво ЦЗВ підігравало постачальникам», – каже співрозмовник видання.

Крім того, за його словами, у гонитві за вигідною ціною для підрядника ЦЗВ несвоєчасно проводив закупівлі ресурсу, піддаючи ризику деякі депо залишитися зовсім без пального.

Для перевірки цих фактів «Укрзалізницею» створено комісію, яка повинна з'ясувати всі обставини у період 19 листопада-18 грудня 2020 р.. На цей час Тимура Валієва відсторонено з посади зі збереженням заробітної плати, а його обов'язки покладено на заступника Костянтина Карачуна.

Як відомо, з весни 2020 р. «Укрзалізниця» проводить закупівлі дизельного пального за рамковою угодою, яка передбачає закупівлю 200 тис. т ресурсу до кінця року. Щомісяця компанія підписує договорів у середньому на 15-20 тис. т. Станом на сьогодні залізниця вже законтрактувала 140 тис. т, з яких 81 тис. т – у компанії «Анвітрейд», 29 тис. т – в «Альянс Енерго Трейд», 27 тис. т – у «Глуско Україна», 15 тис. т – у «Торума», 6 тис. т – у «Оіл Трейд 2018» і 2 тис. т – у ТД «Газтрім».

Експерти, з одного боку, відзначають ефективність закупівлі за рамковою угодою. Вона передбачає формульне ціноутворення, яке для більшості учасників ринку передбачає розрахунок ціни за 10 котируваннями Med FOB Italy до отримання рознарядки на відвантаження пального за курсом на дату рознарядки, до неї приплюсовується фіксована маржа в гривні, яка визначається за підсумком аукціону.

Також рамкова угода передбачає широкий пул постачальників, який на поточний момент в УЗ складається з 12-ти операторів.

Але, з іншого боку, як і раніше залишається відкритим питання щодо графіка відвантажень дизпального. Директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн у колонці «Заправка «з коліс». Чому «Укрзалізниця» знову без палива» висловив думку, що перехід на передоплату або оплату відразу за фактом відвантаження дизельного пального дав би змогу «Укрзалізниці» здешевити його покупку і зробити цей процес прозорішим і більш прогнозованим.

Також, за його словами, щоб уникнути маніпуляцій і зловживань, УЗ необхідно удосконалити тендерну документацію, визначивши чіткий графік відвантажень.

Нагадаємо, «Укрзалізниця» оголосила тендер на 250 тис. т дизельного палива з постачанням у 2021 р. за рамковими угодами. На відміну від діючої «рамки», умови цього тендеру передбачають, що після підписання кожного контракту постачальник зобов'язаний протягом трьох робочих днів надати УЗ інформацію про станції відправлення ресурсу, а УЗ, в свою чергу, повинна видати рознарядку не пізніше одного дня після отримання цієї інформації. Таким чином, рознарядка буде видаватися на 5 день після підписання договору.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти