Ф’ючерси на неетильований бензин у Північно-Західній Європі у жовтні досягли другого найвищого рівня за всю історію спостережень. Причиною стали планове й позапланове технічне обслуговування нафтопереробних заводів (НПЗ), а також підвищений інтерес покупців з інших регіонів, повідомляє агенція Argus.
Крек-спред на баржеві партії неетильованого бензину минулого місяця становив $17,05 за барель — більш ніж удвічі більше, ніж $8,37 за барель у жовтні 2024 року. Вищим показник був лише у жовтні 2022 року, коли скасування обмежень, пов’язаних із Covid-19, сприяло відновленню попиту на нафтопродукти.
У Європі трейдери зазначають, що технічне обслуговування установок каталітичного крекінгу (FCC) й риформінгу негативно вплинуло на доступність бензину. Закриття заводу Petroineos у Grangemouth (150 тис. барелів на добу, б/д) і НПЗ Prax у Lindsey (105,7 тис. б/д) також зменшило пропозицію.
Державна компанія Норвегії Equinor перевела на технічне обслуговування установку FCC на своєму НПЗ Mongstad (203 тис. б/д), а Essar Oil у вересні повідомила про позапланове обслуговування вторинного блоку на НПЗ Stanlow (195 тис. б/д) на північному заході Англії.
Завантаження барж на бензин у Європі значно сповільнилося у жовтні. Трейдери повідомляють про затримки навколо порту Амстердама й страйки у бельгійських портах. Це сприяло подальшому щотижневому зниженню незалежних запасів бензину на хабі Амстердам–Роттердам–Антверпен (ARA), згідно з даними Insights Global.
Поза межами Північно-Західної Європи, після пожежі на Дунайському НПЗ Mol (161 тис. б/д) 20 жовтня, виникли проблеми з постачанням бензину у центрі Європи. Баржі з нафтопродуктами вирушають з румунського хабу в Констанці до Сербії, поїзди завантажуються з болгарського НПЗ у Бургасі (115 тис. б/д), а обсяги перевезень бронюються з Хорватії.
Додаткову підтримку крек-спредам надало зростання інтересу до купівлі бензину в Атлантичному басейні, що також сприяло скороченню запасів в ARA.
Імпорт бензину із західного узбережжя США різко зріс у жовтні, щоб компенсувати проблеми з переробленням і скороченням діяльності. Це призвело до появи незвичних вантажів британського походження. 16 жовтня компанія Phillips 66 припинила перероблювати сиру нафту на своєму НПЗ у Лос-Анджелесі (139 тис. б/д) і планує зупинити решту установок до кінця 2025 року. Valero реалізує план закриття або перепрофілювання свого НПЗ у Бенісії (Каліфорнія, 145 тис. б/д) до квітня 2026 року.
Регіон імпортував 46 тис. б/д бензину, порівняно з 21 тис. б/д у жовтні 2024 року. Загальний імпорт бензину на західне узбережжя США досяг рекордного рівня — 58 тис. б/д, майже вдвічі більше, ніж 31 тис. б/д роком раніше, згідно з даними Kpler.
У Нігерії зростання цін на бензин на НПЗ «Данготе» зробило арбітражну економіку вигідною. Попередні дані Kpler показують, що імпорт нігерійського бензину досяг минулого місяця п’ятимісячного максимуму.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти