У березні імпорт дизпального збільшилися на 31% порівняно з лютим і становив 517 тис. т. У добовому вираженні постачання зросли на 19%, до 16,8 тис. т, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Попри березневе зростання постачань, за підсумками I кварталу падіння обсягів імпорту становило 15%. У січні-березні компанії привезли з-за кордону 1,23 млн т палива проти 1,44 млн т у I кварталі 2024-го. Цієї зими імпортери вирішили не наражатися на збитки, тому намагалися не везти зайвих обсягів.
Зростання імпорту в березні відбулося через активізацію південних трейдерів. Після двох місяців зимового голодування, порахувавши, що запасів на ринку поменшало, компанії взялися до справи. Добові постачання на півдні зросли на 39%, тоді як із західного напрямку потік збільшився лише на 2%.
Імпорт з Румунії минулого місяця злетів на 55%, до 160 тис. т. Незмінним лідером серед відправників був Vitol, який у березні подвоїв продажі й відвантажив 63 тис. т. Другу й третю сходинку посіли Socar і Euronova з 34 тис. т і 26 тис. т.
У півтора раза більше, 88 тис. т, надійшло продукту минулого місяця з Греції. Дві третини обсягів постачань припало на компанії Cantarell Trading (37 тис. т), AGTG (14 тис. т) і Octans Trade (7 тис. т). У березні з Греції відвантажувався переважно продукт виробництва Hellenic Petroleum. Попри початок ремонту, грецька компанія виділила достатній обсяг для українського ринку. Але за підсумками квітня постачання з НПЗ у Елефсині, найімовірніше, скоротяться.
Епізодичні взимку, постачання з Туреччини у березні почали набирати обертів. У березні з НПЗ STAR було відвантажено 18 тис. т, що на 58% більше порівняно з лютим. У квітні з турецького заводу до України може доїхати близько 25 тис. т продукту, прогнозують трейдери.
Але справжня інтрига сезону зветься Wexler. У лютому компанія розпечатала підсанкційний термінал Opet у Мармарі, через що отримала прискіпливу перевірку митників майже на два тижні. Попри цей показовий досвід, днями очікується нова партія з Мармари. В умовах поточної турбулентності на ринках такі ризики можуть потопити будь-яку економіку.
Постачання з Польщі зросли на 27% (+34 тис. т), до 162 тис. т. Основний внесок у приріст обсягів зробив концерн Orlen, який наростив відвантаження на 20 тис. т, до 71 тис. т.
Трейдер Select Energy, який забезпечує «Укрпалетсистем», збільшив постачання з 39 тис. т до 46 тис. т.
Найбільш запам'ятався Unimot – зростання в 4 рази, до 13 тис. т. Утім, успіх відносний, оскільки торік польська група постачала в середньому 25 тис. т щомісяця.
Серед інших польських постачальників варто виділити Oktan Energy, яка в лютому привезла лише 2 тис. т, а вже у березні потроїла обсяг постачань. Компанія Яна Бобрика, як і UPG, імпортує паливо через термінал у Щецині й на початку квітня першою доправила в Україну дизель канадського виробництва, де його зокрема зустріла «Західна паливно-енергетична компанія».
З Литви у березні надходження ДП зросли на 18%, до 50 тис. т. Левова частка обсягів, майже 49 тис. т, припала на прямі постачання Orlen Lietuva. Минулого місяця литовський виробник збільшив «залізничні» продажі з 7 до 19 тис. т завдяки покращенню цінових умов.
«Рушники» у топі
Найбільшим імпортером дизпального минулого місяця стала група OKKO, яка збільшила обсяги на 55%, до 65 тис. т. На другій і третій сходинках опинилися «Укрпалетсистем» і «АТ Енерго Трейд», які в лютневій десятці були №1 і №3. «Укрнафта» в березні зберегла обсяги імпорту на рівні лютого (32 тис. т), але через зростання закупівель іншими компаніями переїхала з 4-го на сьоме місце, пропустивши перед собою «Пейд», WOG і «Газтрім».
Новачком у першому весняному ТОП-10 стало ТОВ «Барвисті рушники», що втерло носа таким трейдерам як «Мартін-Трейд» і «Кворум-Нафта». В імпортерах «Рушники» були вперше помічені у вересні 2024 року, але привернули увагу швидше завдяки картатій назві. У березні компанія наростила імпорт з 5 до 17 тис. т, а у квітні, подейкують, може ще збільшити обсяги. Відомостей про компанію небагато, але джерела на ринку пов’язують її з виробником заморожених напівфабрикатів «Пирятинський делікатес», а реалізацію імпортованих обсягів на внутрішньому ринку здійснює «Старт Агро».
У березні українські компанії доволі жваво імпортували дизель, але вже в середині місяця з’явилися ознаки переливу ринку. У квітні починають прокидатися аграрії, завдяки яким трейдери розраховують заробити хоч якусь копійчину. Втім, ції весни може повторитися торішня ситуація, коли обсяги були, а прибутки не під’їхали.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти