У початок

Азійські НПЗ у лютому продають паливо зі знижками через зростання фрахту

Азійські нафтопереробники продають вантажі бензину й авіаційного палива, що завантажуватимуться в лютому, з найвищими знижками за щонайменше два місяці, оскільки регіональні витрати на фрахт підскочили на тлі постійних збоїв у судноплавстві в Червоному морі, повідомили Reuters торгові джерела.

Постачання в регіоні також було достатнім, оскільки арбітражне вікно в Європу було закрито з кінця 2023 року, а азійські нафтопереробні заводи (НПЗ) нарощували виробництво після планових ремонтів, повідомили вони.

За даними Reuters, китайські й південнокорейські нафтопереробники цього тижня продавали лютневий газойль і авіаційне паливо зі знижками в $1,40-1,80 за барель до сингапурських котирувань, найнижчого рівня за два й чотири місяці відповідно. Тиждень тому вантажі продавалися з націнками до $1. 

Покупці не бажають платити однакові ціни, оскільки вартість фрахту всередині Азії значно зросла, повідомило джерело на одному з НПЗ.

Згідно з даними SSY Tankers, витрати на фрахт для танкера середньої дальності (MR), який може перевозити 40 тис. метричних тонн чистих продуктів між Південною Кореєю і Сингапуром, підскочили більш ніж на $200 тис. за останні три дні, до $1,15 млн, після того, як минулого тижня залишалися стабільними.

Два джерела, які є брокерами суден, повідомили, що постачання танкерів скоротилося після атак у Червоному морі, які змусили кораблі йти довшим маршрутом через мис Доброї Надії замість Суецького каналу.

Зі слів одного з джерел, у покупців здебільшого залишається пул танкерів меншого розміру MR, оскільки більшість далекобійних суден, які можуть перевозити 60 тис.-90 тис. тонн палива, залишаються застряглими на Заході чи в Африці після зміни маршруту.

З меншою кількістю доступних танкерів судновласники підняли тарифи на поїздки в Азії, додало джерело. Це сталося через те, що експорт чистих продуктів з Китаю, як очікується, залишиться стабільним у лютому, продовжуючи з січня, що може ще більше зменшити постачання танкерів, повідомило друге джерело.

Зі слів аналітика Sparta Commodities Джеймса Ноеля-Бесвіка, як в Індії, так і на Близькому Сході спостерігалося зниження диференціалів спотових вантажів, оскільки продавці намагалися врівноважити зростаючі витрати на доставку в поточній ситуації.

Нафтопереробники у цих регіонах зазвичай можуть продавати у північно-західну Європу, враховуючи ближче географічне розташування порівняно з іншими азійськими нафтопереробниками.

Спотові знижки на експорт газойлю й авіаційного палива з Індії й Близького Сходу цього тижня також зросли до понад $1 за барель з 20-30 центів за барель за останні два тижні, повідомили два торговельні джерела.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти