У початок

Азійські нафтопереробники зіткнуться з надлишком постачань ДП 2024 року

Пропозиція дизельного пального в Азії має підскочити 2024 року завдяки новим нафтопереробним заводам (НПЗ) на Близькому Сході й значному експорту з Китаю і, ймовірно, випередить провідне світове зростання попиту в регіоні, кажуть аналітики і торгові джерела. Про це повідомляє Reuters.

У результаті очікується, що ціни на дизельне пальне впадуть, а це означає, що азійські нафтопереробники другий рік поспіль зіткнуться зі зниженням прибутку від палива, яке використовується в автомобілях, вантажівках і генераторах електроенергії.

2022 року середня норма прибутку від дизпального зросла до історичного максимуму в $45 за барель, оскільки постачання з найбільшого експортера — росії — було перервано, а світові запаси впали до рекордно низького рівня.

Маржа впала майже на 50% 2023 року після того, як Пекін дозволив збільшити експорт палива, а нафтопереробники у всьому світі збільшили виробництво.

Згідно з прогнозами консалтингових компаній Rystad Energy, Sparta Commodities і FGE, 2024 року за наявності додаткових постачань середня маржа дизельного пального, яку називають «креками», може впасти на 23% — до приблизно $18 за барель.

Згідно з оцінками консалтингової компанії Wood Mackenzie, 2024 року пропозиція в Азії, включаючи Близький Схід, зросте приблизно на 3,8% у річному обчисленні.

«Починаючи з жовтня 2023 року, спостерігається тенденція до зниження кількості дизельних тріщин не тільки в Європі, але й у всьому світі, яка, ймовірно, збережеться до 2024 року», — сказав аналітик Sparta Джеймс Ноель-Бесвік.

Як вважають аналітики, рентабельність, ймовірно, скоротиться, навіть якщо Азія на чолі з Індією залишиться рушієм глобального попиту на дизельне пальне 2024 року, через транспортний і будівельний сектори.

За оцінками Rystad Energy, 2024 року попит у регіоні зросте приблизно на 3%. За даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), глобальне зростання становить приблизно 1%.

Зростання попиту в Азії на 260 тис. барелів на добу (б/д), в основному, пов’язано з Китаєм та Індією, на які припадає 164 тис. б/д й 113 тис. б/д відповідно, сказав Шенглан Ніу з Rystad Energy.

Постачання дизельного пального з Близького Сходу зросте, коли кувейтський Аль-Зур і оманський нафтопереробні заводи Duqm, обидва нові, збільшать виробництво й експорт.

Згідно з прогнозами FGE, середньомісячний видобуток дизельного палива зросте до 3,12 млн барелів на день у 2024 році з 3,04 млн барелів на день у 2023 році, тоді як річне зростання попиту на Близькому Сході, ймовірно, залишиться незмінним.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти