У початок

Ажіотажу немає: експерт не бачить передумов для дефіциту пального в Україні

За останні кілька днів у деяких мережах АЗС спостерігається локальна відсутність бензинів, проте щоб говорити про дефіцит цього пального немає жодних підстав, повідомив на своїй сторінці у Facebook директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«У грудні в Україну надходять рекордні обсяги імпорту й бензину, і ДП, які відчутно вищі від «гарячих» літніх місяців. Якщо без подробиць, то тижневі постачання бензину у грудні на 30%, а дизелю — на 25% вищі, ніж у попередні чотири місяці», — пише експерт.

Він зазначив, що ажіотажу немає, а половина працюючих станцій стоять порожніми в очікуванні покупців.

«Отже, немає й системної проблеми. Йдеться про локальні обставини й факапи», — зазначив він.

До таких локальних проблем Сергій Куюн відніс відсутність пального на станціях «Укрнафти» і «БРСМ-Нафти», які сумарно оперують майже 750 АЗС – більш ніж 15% від загальної кількості.

«Тому не дивно, що на декілька годин зникає бензин й у деяких популярних мережах», — каже експерт.   

Він пояснив, що після раптової «націоналізації» «Укрнафта» на початку листопада залишилась без постачальника пального – групи «Приват». Додатково, з його слів, тиснули на ринок і мережі «Привату», купуючи більше, ніж зазвичай, продукту на внутрішньому ринку.

«БРСМ». Оце справжня несподіванка. Навіть збірна Швейцарії у чвертьфіналі ЧС пропустила голів менше. Я спостерігаю за однією з їхніх станцій у Київській області, там бензину немає вже тиждень, три дні не було дизпального», — розповідає Сергій Куюн.

«Нагадаю, весь обсяг бензину «БРСМ» виробляє на своїх нафтобазах і міні-НПЗ – це навіть можна прочитати в документах у них на станціях (якщо уважно читати), у будь-якому разі паспортів на заводське пальне ви там не знайдете», — пише він.

На його погляд, судячи з того, що альтернативне пальне (так званий спиртовмісний бензин) на «БРСМ» є, то прямогон з біоетанолом є. Але з цих компонентів не зробиш нормального А-95, треба додавати заводський продукт.

«Здається, хтось просто проґавив постачання. Хвиля несподіваного попиту після обстрілу 23 листопада вимила продукт з мережі, а купити новий виявилось проблематично. Представник мережі в коментарі ЗМІ скаржиться на високі ціни в Європі», — зазначає він.

Насправді, зі слів Сергія Куюна, наприкінці «стресонули» всі мережі. З одного боку, черги з охочих долити 5 літрів до повного й генератори, з іншого – паралізований через очікування ембарго європейський ринок і знеструмлена митниця, а зараз ще й погода.

«Але хтось має диверсифіковані й нерідко дорогі контракти, дбаючи про клієнтів і країну, а хтось намагається працювати день у день, щоб раптово не переплатити кілька доларів. Але цього разу не прокотило. Буває. У будь-якому разі постачання зараз дуже високі, тому передумов для бентеги немає. Щоправда, ціна на зовнішньому ринку за тиждень додала $100/т, але це дрібниці порівняно з повноцінним забезпеченням», — підсумував він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти

[email protected]

Біла Церква, ажиотаж є, я свідок велечезних черг на АЗС де стоять генератори оскільки світло вимкнули по всьму місту. Плюс до цього не забувайте вкрай складну ситуацію на кордронах з ромитненням. Південь більше не працює ніж працює. Чернівці (Порубне) "роблять все", щоб черги з вантажем збільшувалися. Максимум 5 авто в годину обробляють, складається таке враження що вони це роблять навмисно. На сьогодні (16.12.2022р) черга на в'їзд до України більше 30 км. Причому причина не в румунах, вони роблять все швидко.