У початок

Хтось у польський колгосп, а хтось – на Місяць?


Олег Гірко, старший віце-президент з енергетики британського філіалу RJ O'Brien Limited у Лондоні

На думку JPMorgan, виробництво нафти в рф може впасти лише на 200-500 тис. бар на добу у разі запровадження «стелі цін». Сумарно російський, китайський та індійський флоти спроможні перевозити більшу частину російської нафти і нафтопродуктів. Тільки Cosco володіє 160 танкерами з обсягом у 156 млн бар. Китайські страховики уважно стежать за розвитком подій і готуються запозичити угоди за наявності держгарантій. Враховуючи всі чинники, американський банк очікує стабілізації виробництва на рівні 10 млн бар на добу у другій половині 2023 року після невеликого падіння в першому кварталі.

Журналісти Financial Times опублікували детальний репорт про глобальний ринок нерухомості. Починаючи з 2023 року очікується падіння цін: реальні ціни впадуть на 25% у країнах, що розвиваються, і на 10% – у країнах з розвиненою економікою. І це без віялових відключень світла! У кращому разі очікується зниження економічної активності, починаючи з будівельного сектора й суміжних галузей, що також вплине на попит на енергоносії. Набагато веселіше стане, якщо ринок просяде різко, у стилі 2008 року, коли сума кредиту перевищує заставну вартість. З одного боку, якість боржників набагато краща, ніж 15 років тому. З іншого, облікові ставки, підштовхувані центробанками в боротьбі з інфляцією, яка робить обслуговування іпотеки все важчим, уперто лізуть угору.

Дещо стабілізувалася ситуація з дизелем – перехід із грудня в січень для газойлю торгується за 12 доларів, сам же грудневий контракт танцює навколо позначки $1000/т.

Стратити не можна помилувати. Гра на підвищення може вийти боком, враховуючи глобальний макро, зниження теж ризиковане, оскільки насправді дефіцит дизелю присутній. В Америці запаси на нижній позначці з 1951 року. У жовтні два танкери, залиті на Близькому Сході, перекупили при перетині Середземного моря, і вони пішли в порт Нью-Йорка. Можна виходити з того, що перші заморозки в Європі позитивно вплинуть на динаміку цін, адже газ, як і раніше, недешевий. Водночас, за статистикою лондонської біржі ICE, спекулятивні позиції щодо лонгів зараз на позначці трохи більше 6 мільйонів тонн, за шортами спекулянти тримають один мільйон триста тисяч тонн. Маржа переробки тримається стабільно лише на рівні $39/барр.

Проте Міжнародне енергетичне агентство (IEA) вважає, що розслаблятися зарано. Аналітики прогнозують жорстку боротьбу за каністри із соляркою, щойно почнеться ембарго. Ринок уже був у дефіциті через закриття 3.5 млн бар.  на добу переробних потужностей з початку ковіду. Додатковий тиск чинили страйки у Франції. З огляду на галопуючу інфляцію очікується подальший тиск із боку профспілок – Фавлей-НПЗ (220 тис. бар на добу) в Англії планує перекур наприкінці листопада. НПЗ у Роттердамі (BP, 380 тис. бар на добу) також погрожує страйком. На весну Wood Mackenzie очікує падіння європейських запасів дизелю до найнижчої позначки за останні 12 років.

Якщо взяти до уваги вищезазначене, то беквордація +12 доларів виглядає дуже недорого, цілком можливо, є сенс перекотити позиції з грудня на січень раніше.

За даними API, запаси нафти в Америці впали на 5,8 млн бар, тоді як бензину стало на 1,7 млн бар більше. Дистилятів побільшало на 900 тис. бар. О 15:30 за Лондоном очікується статистика американського Міненерго. Доти, швидше за все, торги відбуватимуться без особливого фанатизму.

Тоді як усі з'ясовують, чия ж ракета влучила у польський колгосп, NASA запустила ракету до Місяця. Тобто витратити гроші з розумом таки можливо...

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти