На початку жовтня скраплений газ на основних напрямках постачань продовжив дорожчати. У Польщі шириться дефіцит, через це місцеві трейдери підвищують ціни для українських імпортерів. Румунські постачальники також скоригували вартість жовтневих партій газу з урахуванням нового прайсу Sonatrach, попиту на внутрішньому ринку й зростання цін в українських трейдерів на півдні.
Вартість гуртових партій російської суміші у східних воєводствах Польщі за тиждень зросла на 30-80 зл/т і становить 2 850-2 950 зл/т ($736-760/т). Продукт з рф потрапляє на польський ринок меншими обсягами, ніж у серпні. Як наслідок, трейдери намагаються продати його за цінами, близькими до західної альтернативи. У вересні обсяги залізничних постачань газу з росії у польському напрямку становили 44,4 тис. тонн. В останній тиждень минулого місяця, 25-30 вересня, російські компанії спрямували у Польщу 13,5 тис. тонн LPG, внаслідок чого падіння вересневих обсягів від серпня склало лише 10%.
На забезпеченні польського ринку газом позначився й ремонт на Мажейкяйському НПЗ. Литовські компанії щомісячно продають у Польщу 6-8 тис. тонн скрапленого газу, невеликий обсяг, але в поточній ситуації важливий. «Ось так газ закінчується. Я думаю, що цього тижня ми можемо побачити трохи паніки», — сказав польський трейдер.
Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні протягом минулого тижня майже не змінилася й становила $570-600/т DAP Брест. Учасники ринку зазначають, що котирування DAP Брест наразі не відображають реальної картини, оскільки дрібний гурт продається з великою премією до залізничних номінацій. Водночас котирування газу в ARA помітно зросли слідом за нафтою. Великі партії пропану протягом тижня здорожчали на $54/т, до $624/т CIF ARA, бутану — на $53/т, до $630/т CIF ARA.
На українському напрямку продажів ціни на автомобільні партії ПБТ на умовах FCA зросли на $25-70/т, до $755-820/т. З урахуванням доставлення до польсько-українського кордону автообсяги суміші здорожчали на $20-56/т, до $780-840/т. «Польський ринок добре працює, тому ми підвищуємо ціни для України», — кажуть у компанії Unimot. Деякі постачальники встановили фактично загороджувальні ціни, щоб утримати продукт на внутрішньому ринку.
«Ми поки що заблокували продажі, хочемо подивитися, як буде розвиватися ситуація», — повідомив інший польський трейдер. Попит з боку України потроху зростає в міру зменшення запасів, але імпортери намагаються вхопити найдешевші пропозиції, яких, утім, стає дедалі менше. Через це скраплений газ на українському ринку вкотре здорожчав. На останніх торгах «Укрнафти» середньозважена нетто-ціна зросла на $19/т, до $800/т.
На польському ринку пропану також триває зростання цін. Вартість автомобільних партій російського продукту збільшилася на 30 зл/т, до 2 900-3 030 зл/т. Ціни на морський пропан у Гданську протягом тижня зросли на $15-20/т, до $765-780/т. З урахуванням доставлення у Малашевичі американський газ коштуватиме 3 150-3 200 зл/т ($811-826/т). Зі слів трейдерів, у Польщі відчувається жвавий попит на пропан, але ресурсу на ринку достатньо. «Звісно, російського продукту менше, але споживачі в разі потреби без проблем купують додаткові обсяги на морі або з заходу», — зазначив один із продавців пропану.
На балтійських терміналах вартість автомобільних партій не зазнала змін минулого тижня й з урахуванням вартості доставлення до українського кордону становила $774-789/т. Водночас учасники ринку зазначають, що обсяги пропозиції зменшилися. З кінця вересня Orlen Lietuva припинив продажі газу в Україну, за попередньою інформацією реалізація відновиться після 20 жовтня.
Залізничні партії ПБТ на польсько-українському кордоні за тиждень здорожчали на $15-30/т, до $820-840/т. Як і у разі з автомобільними продажами, трейдери підвищують ціни на вагони з огляду на зростання попиту на польському ринку. На закарпатських базисах залізничні партії пропонувалися в діапазоні $770-780/т. Постачальники зазначають, що попит на газ на рейках посередній, багато компаній поки що не готові купувати за такими цінами.
На півдні скраплений газ здорожчав слідом за зростанням цін Sonatrach й збільшенням попиту на румунському ринку. З середини вересня в Румунії зростає попит на пропан у зв’язку з переходом ринку на зимовий стандарт суміші автогазу. Зі слів учасників ринку, попри зростання активності споживачів газу в регіоні достатньо. «Ринок добре забезпечується, конкуренція між постачальниками висока», — зазначив румунський трейдер.
У Мангалії на початку жовтня пропонують тільки пропан, його ціна становить $750/т. Суміш у Галаці здорожчала на $10/т, до $735-745/т. У Плоєшті автомобільні партії ПБТ пропонувалися за $710-715/т, це на $15-20/т дорожче порівняно з кінцем вересня. На українському березі Дунаю автомобільні партії суміші протягом тижня здорожчали у середньому на 500 грн/т, до 53 000-53 500 грн/т, слідом за зростанням цін Sonatrach і результатами торгів «Укрнафти».
Учасники ринку вважають, що найближчим часом попит на скраплений газ на півдні має зрости. «Ціни на газ у Польщі стрімко зростають. Зараз до Києва дешевше привезти з Галаца або Ізмаїла», — зазначає один з українських імпортерів. Розрахунки показують, що з урахуванням доставляння у столицю автомобільні партії суміші з Польщі обійдуться імпортерам у середньому 58 100 грн/т, тоді як при доставленні з Галаца продукт коштуватиме 56 900 грн/т.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти