В начало

Запахло маржою: на півдні трейдери фіксують позитивні тенденції

Протягом тижня ціни на дизпальне хитались постійно й у різні боки, реагуючи то на кількість пропозицій, то на зміни ф’ючерсів у Лондоні, то на валютний курс. Також прокинувся і попит, хоча здебільшого це стосується лише південних регіонів. На решті території, як то кажуть, без опадів.

З 10 по 13 березня європейські котирування знизилися у середньому на $12/т, або 0,50 грн/л. 14 березня ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі закрилися на позначці $641/т (-$3/т).

Згідно з даними Мінфіну, на обід 14 березня курс долара на міжбанку відносно гривні порівняно з початком тижня зріс на 0,23 грн/$, до 41,56 грн/$, євро — на 0,27 грн/€, до 45,11 грн/€. З початку місяця приріст по євро становив 1,52 грн/€, долар не дотягнув 4 коп./$.

Відчути попит вдалося через низькі постачання на початку місяця. З 3 по 9 березня причалило всього 23,8 тис. т дизпального, що є одним із найменших показників з 2024 року.

Найбільше просів імпорт з Греції: 38,1 до 8,2 тис. т. Це пов’язано з ремонтом на НПЗ Hellenic Petroleum, який триватиме з березня по травень.

Як і прогнозувалося, з 10 по 12 березня відвантаження на південь покращилось і зросло до трохи більш як 25 тис. т. Але мінлива погода вносила корективи у терміни постачання ресурсу.

«Про баланс на півдні ще рано говорити, але найближчим часом не очікується суттєвого заходу дизелю, тому будемо сподіватися, що ринок збалансується», – зазначив генеральний директор УНТК Олексій Дронніков.

Загальне зниження імпорту останній місяць на тлі зростання споживання аграріями позитивно позначилося на маржинальності.

«Навіть сьогоднішні (14 березня – ek) найнижчі ціни 42,40-42,50 грн/л мають невеликий плюс», – зазначили в одній із компаній.

Такі ціни давали ОККО, «Мартін Трейд» і «Пейд» на ресурс, який зайде найближчим часом.

«Якби він був уже на відвантажені, то ціна б була вищою, – додали в іншій компанії. – Через можливість штормів терміни постачання можуть зсуватися. А у компаній зобов’язання перед клієнтами, тому пальне в дорозі беруть неохоче. Через те і приходиться варіювати ціною».

Станом на 14 березня, дизель на півдні коштував 42,40-43,50 грн/л. Вище за 43 грн/л пропонували пальне «АТ Енерго Трейд», «Анвітрейд», «Солар Оіл» (м. Кременчук).

За підрахунками enkorr, з урахуванням котирувань CIF Med на 13 березня премії до цін становили $79-103/т.

Не дуже…

Саме так характеризувалась ситуація учасниками ринку на заході.

«Погода недостатньо тепла, тому везуть більше, ніж може спожити напрямок», – розповів один з трейдерів.

З 3 по 9 березня західний кордон перетнуло 47,9 тис. т дизелю, що на 40% більше, ніж зайшло на півдні, але на 25% менше, ніж тижнем раніше. З Польщі на 45%, до 9,2 тис. т, зменшилися відвантаження з PKN Orlen, з Литви (авто і залізницею) обсяги заводу знизилися на 25%, до 10,6 тис. т.

З 17 березня Orlen Lietuvа почне вантажити вже тільки дизель класу Е, відомий на ринку як «міжсезонка». Ціна на нього знизилася на $6/т порівняно з тижнем раніше і становить $722-735/т залежно від базису. Водночас через різницю в курсі ціни на литовське пальне в українських трейдерів не змінилися і подекуди навіть зросли. Наприклад, як інформує telegram-канал УНТК, вартість дизелю з Мажейкяя збільшилася на 0,10 грн/л, коли на інших базисах залишилася сталою.

Наростили на 20% відвантаження з Польщі UPG, до 12,3 тис. т.

Станом на 14 березня, ціни на дизель у прикордонних західних областях варіюються у межах 43,90-45,20 грн/л. На нижній межі традиційно «Мартін Трейд», УНТК, трохи вище у «Нексен Ойл».

Загальне зниження імпорту на тлі початку сезону позитивно вплинуло на настрій трейдерів. Вони почали більш сміливо реагувати на зміни зовнішнього й валютного ринків, які знову тяжіють до зростання.

 

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти