В начало

Європейський і американський LPG продовжує втрачати позиції на польському ринку

У лютому обсяги постачань скрапленого газу до морських портів Польщі очікуються на рівні 65 тис. тонн, свідчать дані сервісу відстеження суден Kpler. Це майже на 40% менше, ніж у січні.

Морські постачання падають третій місяць поспіль, у грудні минулого року до польських портів потрапило 128 тис. тонн СВГ, це фактично вдвічі більше, ніж у лютому. У боротьбі за покупця за умов профіциту у Польщі європейський і американський продукт програє постачанням газу з росії. Водночас, за даними польського видання Business Insider, у січні залізницею через білорусь до Польщі приїхало 74,7 тис. тонн скрапленого газу, у лютому до середини місяця — майже 41 тис. тонн. На початку лютого польські трейдери повідомляли еnkorr про черги з вагонів на білорусько-польському кордоні, тоді як ажіотажу у балтійських портах наразі немає.

Головний постачальник скрапленого газу морським шляхом, Швеція, у лютому зменшила відвантаження до польських портів на 41%, до 39 тис. тонн. Постачання з Великобританії обвалилися на 57%, до 5,5 тис. тонн. За даними сервісу відстеження суден, у лютому до Польщі було спрямовано лише один LPG-танкер з росії. Партія пропану обсягом 2,7 тис. тонн потрапила до Гдині на початку місяця. У січні й лютому не зафіксовано постачань СВГ із США, останні партії американського продукту надходили до Польщі торік у грудні.

Імпорт дешевого російського газу залізницею зі східного кордону повільно, але впевнено придушує альтернативні джерела постачань продукту. Різниця цін на газ у понад $250 на заході й сході Польщі грає на користь тих компаній, що продовжують співпрацювати з російськими виробниками. Проте зростання залежності польського ринку від російського газу несе загрозу для всього східноєвропейського регіону. Навесні починається сезон ремонтів на російських НПЗ і ГПЗ, виробництво газу у цей період зменшиться, а росія отримає нові важелі впливу на постачання продукту до Польщі. Водночас швидко збільшити постачання ресурсу з моря без шалених переплат польським компаніям не вдасться.

«Наші аналітичні дослідження повністю підтверджують цю тенденцію. Більш того, потік російського газу через Польщу й країни Балтії вже вплинув на суміжні ринки Румунії, Молдови. Попит на транспортні послуги залізничним транспортом по євроколії був тільки з боку румунських і молдавських компаній чи їхніх представників. Ми отримали з десяток таких запитів. Найяскравіший — на перевезення газу з Малашевиче до одного з портів Румунії. Спостерігаємо також транзитний потік автотранспортом через митну територію України на адресу цих країн. Так що це лише початок», — коментує російську газову експансію керівник Групи компаній GT Владислав Колодяжний.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти