В начало

Власники танкерів розпочали підготовку до затяжної кризи у Червоному морі

Учасники нафтового ринку готуються до затяжних перебоїв із судноплавством у південній частині Червоного моря на тлі атак єменських хуситів на судна та ударів США й Великобританії по Ємену, повідомляє Bloomberg.

Зі слів судновласників, брокерів і трейдерів, чартери танкерів, які перевозять сиру нафту і паливо, які для деяких суден оформляються за місяць, показують, що дедалі більша кількість суден орендується для маршрутів в обхід небезпечної зони. Танкери тепер орендують для рейсів до Азії, а не до Європи. У той же час кілька партій іракської нафти було заброньовано для перевезення на танкерах, які йдуть в обхід Африки.

Як зазначає Bloomberg, авіаудари США й Великобританії по хуситах у Ємені 12 січня посилили відчуття хаосу для суден у цьому районі, особливо після того, як Об'єднані збройні сили, до складу яких входять ВМС США й Британії, рекомендували торговим судам триматися подалі від небезпечної зони. Після цього щонайменше три великі нафтові танкерні компанії, які експлуатують не менше 350 суден, призупинили перевезення через південну частину Червоного моря, повідомляло агентство.

«Все більше і більше власників уникають цього району, — зазначив Олександр Саверіс, генеральний директор бельгійської міжнародної судноплавної компанії Euronav NV, судна якої перевозять понад 50 млн барелів нафти. — Те, що виглядало як щось, що можна вирішити за кілька тижнів, тепер насправді може мати наслідки на багато місяців».

Данська компанія — власник танкерів Torm — заявила, що збільшилася кількість рейсів до Азії для постачання очищеного палива. Це дозволило збільшити за минулий тиждень доходи від танкерних перевезень нафтопродуктів із $35 тис. на день до $60 тис. на день.

Bloomberg також зазначає, що за останні тижні зросли ставки фрахту на деякі танкери. Ставка для суден типу Aframax, здатних перевозити близько 700 тис. барелів сирої нафти, з середини грудня збільшилася більш ніж удвічі й досягла майже $80 тис. на день, а для суден Suezmax, здатних пройти через Суецький канал із повним завантаженням, — приблизно наполовину, майже до $70 тис. на день.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти