Пік сезону споживання у вересні ринок пройшов відповідно. Імпорт становив майже 680 тис. т. При цьому загальна кількість імпортерів склала 122, що на 22 менше, ніж місяцем раніше, і це найменший показник із червня 2022 року. Як завжди, не обійшлося без несподіванок: у вересні найбільше здивували ОККО й «темна» волинська конячка ЗПЕК, увірвавшись у першу десятку імпортерів дизпального.
Почнемо з того, що кількість великих імпортерів з обсягом понад 10 тис. т дизпального на місяць не змінилася і становила 15 компаній. Своєю чергою найбільше скоротилась кількість дрібних операторів, що завозили від 500 до 1000 т: їх було всього 9 проти 21 місяцем раніше. Дещо нелогічна картина, якщо зважити на максимально продуктивний місяць з погляду обсягів.
Відповідно на частку ТОП-10 імпортерів припало 70% (477,6 тис. т) від загального обсягу, тоді як у серпні — 67% (436,7 тис. т).
Першу сходинку п’ятий місяць поспіль посідає «АТ Енерго Трейд». Втративши «трубні» обсяги, компанія вдвічі підсилила залізничний напрямок, а також була активною на воді. У результаті майже 95 тис. т і сумарне збільшення постачань за 9 міс. на 20% порівняно з 2024 р..
Всього 1,6 тис. т не дотягнула до АТ група ОККО. Але це не головне: найбільший оператор ринку збільшив імпорт за місяць на 57% і таким чином привіз максимальні з лютого 2024 року 93,1 тис. т дизелю. Результат був забезпечений співпрацею з «Орленом», який відправив своєму найдавнішому українському партнерові понад 67,5 тис. т. Судячи зі всього, цей медовий місяць триватиме ще довго. За наявними даними, у партнерів великі плани на зиму й арктичне пальне.
Традиційно на третій сходинці UPG. Якщо на постачаннях бензину приєднання орендованих АЗС вже відчувається, то на обсягах дизелю не дуже. Схоже, компанія перекинула у роздріб частину гуртових обсягів, які давно не тішать маржинальністю. За деякими даними, весь проєкт збільшення мережі не в останню чергу був зумовлений сумними результатами гуртової торгівлі, де UPG давно є одним з провідних гравців.
Впевнені позиції продовжує зберігати група AGTG, яка продає пальне як на борту, так і на внутрішньому ринку, де зокрема представлена компанією «Газтрім». Велика частка постачань припала на імпорт баржами з Констанци, яка з 1 жовтня опинилась під санкціями СБУ. Джерела enkorr в AGTG кажуть, що оператор болісно сприйняв ці заходи, але був змушений залучити свої зв’язки в Греції для збереження обсягів постачань.
У своїй системі координат відчутно додав WOG, який несподівано перемкнувся на румунський напрямок (10 тис. т проти 4 у серпні).
Починаючи з серпня «Д.Трейдинг» упевнено крокує вгору у таблиці ТОП-10 імпортерів. Чистий трейдер, який не має збуту на внутрішньому ринку й працює тільки на морі, привіз понад 30 тис. т. Відчутно збільшились вантажі з Туреччини, але фокус на провідному грецькому напрямку зберігся. За оперативними даними, «Д.Трейдинг» зміг домовитися з грецькими виробниками про третину обсягів для України після санкцій проти румунів.
У вересні Західна паливно-енергетична компанія (ЗПЕК) нарешті реалізувала свою мрію – вперше імпортувала понад 20 тис. т. Це мало статися це у серпні, але проблеми із залізницею внесли свої корективи. Цей обсяг автоматом дозволив волинянам застрибнути у ТОП-10, а оскільки все пальне приїхало у вагонах, то ще й посісти п’яту сходинку у рейтингу найбільших імпортерів залізницею. Трейдер продовжив співпрацю з ORLEN Lietuva, але превалюючі обсяги надійшли від польської Oktan Energy.
ТОП-10 імпортерів дизелю залізницею у вересні 2025 р., тис. т
Компанія |
Вересень |
Зміни до серпня |
ОККО |
86,6 |
57% |
UPG |
52,5 |
0% |
Укрнафта |
31,7 |
-3% |
WOG |
29,6 |
16% |
ЗПЕК |
22,6 |
35% |
АТ Енерго Трейд |
19,6 |
102% |
Автотехсервіс |
7,2 |
104% |
Мартін Трейд |
6,6 |
-64% |
АМІК |
4,4 |
394% |
Євростандарт |
4,0 |
-33% |
Реабілітувався за серпневий провал «ТД Старт Агро», відомий також як «Барвисті рушники». Обсяги зросли за місяць на 57%, до 14,9 тис. т. Компанія здобула собі трохи сумнівну славу завдяки загадковим цінам на пальне, які зазвичай коливаються біля собівартості (секрет майстерності багато хто пов'язує з талантом розмитнювати, що було продемонстровано інцидентом, коли митникам забули надати документи на 350 т пального).
Після рекордного злету в серпні просіли обсяги у «Мартін Трейду»: з 29 тис. т до 17,9 тис. т. Компанія повернулася до більш звичних обсягів на залізниці, коли «підсушений» ринок давав трішки заробити.
Вочевидь серпень був піковим місяцем постачань. Щоправда, останні події в енергетиці дають підстави казати, що цей опалювальний сезон може виявитись напрочуд активним, адже альтернативи генераторам може й не бути. Крім того, незрозумілий результат блокування Констанци. Поки все йде непогано, але погода погіршується. Схоже, календарний «мертвий сезон» для ринку пального буде досить живим.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти