В начало

Венесуельська PDVSA заморожує більшу частину експорту нафти для перегляду контрактів

Новий глава венесуельської державної нафтової компанії PDVSA призупинив дію більшості контрактів на експорт нафти, поки його команда переглядає їх, щоб уникнути неплатежів, згідно з внутрішнім документом, з яким ознайомилися Reuters і люди, обізнані в цьому питанні.

Відтоді, як 2019 року США вперше запровадили торговельні санкції проти PDVSA, компанія все частіше вдається до маловідомих посередників для розподілу експорту нафти, що призводить до великих цінових знижок і проблем із платежами, які впливають на її грошовий потік.

Наказ про заморожування призводить до затримок у портах, оскільки судна, які завантажувалися, були відправлені геть і чекають нових вказівок, кажуть обізнані джерела. 

Минулого тижня новий виконавчий директор PDVSA Педро Рафаель Теллечеа написав керівникам відділів постачання й торгівлі, внутрішнього ринку, міжнародного ринку, фінансів і зовнішніх справ і повідомив їх про призупинення дії контракту. У листі не уточнюється, скільки триватиме заморозка.

Теллечеа, інженер, який закінчив військову академію, який також керує державною нафтохімічною компанією Pequiven з 2019 року, було призначено 6 січня в PDVSA президентом Ніколасом Мадуро разом із вісьмома новими віце-президентами.

Поки що призупинення торкнулося маловідомих фірм, які діють як посередники в продажах PDVSA азіатським нафтопереробникам. Згідно з окремими документами і джерелами, перегляд контракту не вплинув на вантажі, зафрахтовані американською нафтовою компанією Chevron Corp і кубинською Cubametales.

Станом на 17 січня більшість причалів головного нафтового терміналу Венесуели, порту «Хосе», були порожніми, і більше десятка суден стояли на якірній стоянці в очікуванні інструкцій. Зі слів джерел, на інших терміналах перевезення між суднами було перервано, а окремим клієнтам було наказано повністю передоплатити вантаж перед доставкою.

Торік попередня адміністрація PDVSA нав’язала своїм спотовим клієнтам нові умови контракту, вимагаючи передоплати принаймні половину вартості вантажу, стратегія, щоб уникнути відпливу танкерів без належної оплати, ситуація, яка останніми роками вдарила по її фінансах на тлі санкцій США.

Проте кілька клієнтів зараз мають дозвіл Вашингтона торгувати вантажами з Венесуели, включаючи Chevron, італійську Eni й іспанську Repsol, тому левову частку клієнтів PDVSA складають фірми, які не мають досвіду торгівлі й кредитних гарантій. Уряд США визначив багато з цих фірм як підставні компанії.

Експорт нафти з Венесуели торік упав на 2,5% до 616 540 барелів на день (б/д) через збої в інфраструктурі, санкції США й зростання конкуренції на ключовому азіатському ринку, попри допомогу союзника Ірану, згідно з оприлюдненими даними і документами про доставку.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти