В начало

Unimot не очікує серйозних потрясінь на польському дизельному ринку після введення ембарго

З 5 лютого почне діяти ембарго на імпорт нафтопродуктів, зокрема дизеля, з росії до Європейського Союзу. Водночас Польща задовольняє близько третини внутрішнього попиту на дизпальне за рахунок імпорту. Це, у свою чергу, досі в основному базувалося на постачаннях з росії, пише Rzeczpospolita.

Як зазначають в Unimot, необхідна зміна напрямків постачань є головним чином логістичним викликом, оскільки продукт доступний у всьому світі, наприклад на Близькому Сході, у США чи Китаї, які через ситуацію з пандемією весь час мають обмежений внутрішній попит. Однак доставка дизеля з цих місць у Польщу займає багато часу й набагато дорожче, ніж у разі транспортування на коротші відстані.

Компанія не очікує серйозних потрясінь на польському дизельному ринку, але не виключає цього.

«Якщо на ринку була паніка, як це сталося в березні 2022 року, пропозиція може тимчасово не встигати за підвищеним попитом. Однак ми сподіваємося, що цього разу попит збережеться на незмінному рівні, і єдине, чого ми можемо очікувати, це тимчасова нестача в деяких терміналах, непомітна для роздрібного клієнта, через обмежені логістичні можливості», — каже Роберт Бжозовскі, віце-президент Unimot.

Також, за даними Ekopol, можливе виникнення паніки серед водіїв може спричинити тимчасовий дефіцит на ринку. Проте компанія готова до них, оскільки забезпечила відповідну кількість дизеля на своїх складах. Кажучи про ціни, він стверджує, що на них впливає багато чинників, тому передбачити, як вони будуть розвиватися, дуже важко.

«Проте якщо припустити, що, як і очікувалося, не буде проблем із постачанням дизельного пального в Польщу, залізнична логістика функціонуватиме належним чином і не буде інших непередбачуваних зовнішніх чинників, а економіка працюватиме на належному рівні, ціни за рахунок витрат на логістичне обслуговування закупівлі палива можуть дещо зрости. Це може бути особливо помітним у першому кварталі, доки імпортери не набудуть більше досвіду закупівлі дизельного пального з інших регіонів (особливо з погляду оптимізації логістики й методу фінансування цих закупівель)», — стверджує Анджей Пєкух, президент Ekopol.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти