Український ринок нафтопродуктів досяг стабільності, до якої він ішов весь минулий рік після значного падіння внаслідок повномасштабного вторгнення росії.
Про це під час міжнародної конференції Petroleum Ukraine 2024 повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
За його даними, у січні-травні поточного року ринок дизельного пального становив 2,2 млн т, бензинів — 621 тис. т, скрапленого газу — 349 тис. т.
«За результатами перших чотирьох місяців баланси для дизпального досягли рівня 2021 року. Зростання насамперед відбулося за рахунок вантажного транспорту — весь імпорт і експорт широкої номенклатури товарів саме «на колесах», завдяки чому збільшується споживання», — зазначив експерт.
Трохи гірша ситуація, з його слів, з бензинами і скрапленим газом. Щодо автогазу — стабільність, а для бензинів — незначне падіння. Воно викликане від’їздом українців за кордон, а також великою кількістю людей, які пішли воювати. Адже саме ці дві позиції найбільше споживаються фізичними особами.
На відміну від попереднього року, коли серед постачальників пального можна було побачити дуже екзотичні напрямки, наприклад Нідерланди, цього року українські оператори визначилися з логістично ближчими країнами.
«І це логічно, що трейдери зосередилися там, де пальне найдоступніше з логістичного погляду: звісно, це наші сусіди Польща й Румунія», — каже експерт.
Водночас попри велику відстань, в Україну досі постачається пальне з Литви.
«Де Литва, а де ми. Досить важко везти, велика відстань. Але й сьогодні, наскільки я знаю, хтось зі знайомих пробував нещодавно купити щось на Мажейкяї, так там кажуть, що ми просто завалені роботою, у нас дуже багато замовлень», — розповідає С. Куюн.
Разом із цим, як констатує експерт, в Україну почало зменшуватися постачання пального автотранспортом. Причини — залізницею дешевше і страйки поляків, які підкосили цей напрямок.
«Відповіддю ринку на ці страйки було зростання в півтора раза перевезень залізницею», — зазначає експерт.
Разом із цим очільник «А-95» не виключає, що ситуація може знову змінитися на користь автотранспорту.
«Ми, знову-таки, бачимо обстріли нафтобаз, бачимо знищені об'єкти, і не виключено, що ринок знову повернеться на залізницю. Адже залізниця — це нафтобази, а нафтобази — ризик. Відповідно, я не виключаю, що, швидше за все, ми знову побачимо зростання постачань автотранспортом», — резюмував експерт.
Нагадаємо, сьогодні у Варшаві відбувається конференція Petroleum Ukraine Petroleum Ukraine 2024. Онлайн-щоденник заходу доступний на сайті enkorr за посиланням.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти