На початку березня ціни на скраплений газ у Румунії продовжили зростання. Автомобільні партії ПБТ й пропану на дунайському терміналі в Галаці здорожчали на $60-70/т, до $760-780/т. Учасники ринку зазначають, що продані обсяги будуть відвантажуватися не раніше наступного тижня, оскільки судно з газом на термінал у Галаці надійде орієнтовно 10-12 березня. На початку березня в Чорному морі у напрямку Босфору в черзі стоїть кілька LPG-танкерів, через це терміни доставки вантажів у чорноморські й дунайські порти зсуваються.
У Мангалії автомобільні партії ПБТ пропонуються за $720-730/т. Зі слів румунських трейдерів, продажі газу в Україну збільшилися, але відчувається, що попит з цього напрямку обмежений. На румунському ринку пожвавлення поки що не спостерігається. «Румунський ринок відпочиває від зими, споживання пропану вже впало, тоді як автогаз ще не росте», — сказав румунський трейдер. «Зростання попиту в Румунії немає, крім того, Rompetrol поки що продає обсяги», — зазначає інший румунський постачальник. На початку березня ціни на газ на румунських НПЗ становлять $680-690/т FCA.
На польському ринку автогазу триває мертвий сезон. Ціни на автомобільні партії ПБТ російського походження падають далі. На початку березня суміш у гурті зі східних терміналів Польщі пропонується за 2 100-2 150 зл/т ($528-540/т), це на 15 зл/т менше, ніж на кінець лютого. «На ринку цілком типова ситуація, збільшення продажів автогазу варто чекати не раніше Великодня», — вважає польський трейдер. Водночас потік російського газу в Польщу й не думає пересихати попри впроваджені наприкінці минулого року санкції. У лютому з росії на польський ринок було відправлено 96,4 тис. тонн продукту, це на 6% більше порівняно з січнем.
На український ринок автомобільні партії російськовмісного газу зі східних терміналів на умовах FCA на кінець лютого пропонуються за $621-630/т, це на $9-17/т більше порівняно з минулим тижнем. Автомобільні партії неросійського ресурсу компанії пропонують за $685-720/т FCA, але власники ресурсу кажуть, що якийсь попит є лише на залізничні обсяги. «До базисів, з яких продається російський ресурс, ще є сенс їхати, оскільки тривалість подорожі компенсується низькою ціною», — каже польський постачальник морського газу. Більшість українських компаній їде в Польщу обхідним шляхом, що підвищує вартість логістики. Водночас імпортери повідомляють, що через КПП «Корчова-Краківець» вдається хоч і повільно, але оформлювати вантажі.
На ринку пропану ціни на російський ресурс продовжили зменшуватися на початку березня, тоді як вартість американського продукту не зазнала змін. На сході Польщі автомобільні партії російського пропану пропонуються за 2 780-2 820 зл/т ($698-708/т), це на 70-80 зл/т менше порівняно з тижнем раніше. Ціни на американський продукт з урахуванням вартості транспорту у східні воєводства становлять 3 275-3 300 зл/т ($825-830/т).
У країнах Балтії вартість автомобільних партій ПБТ з урахуванням транспорту до українського кордону зросла на $7/т і становить $665-721/т.
Вартість залізничних обсягів пропан-бутанової суміші на початку березня збільшилася на $10/т, до $760-800/т DAP Ізов/Ягодин слідом за зростанням котирувань в ARA. З урахуванням транспорту до українського кордону розрахункова вартість партій морського пропану, що надходить у балтійські порти Польщі, на українському кордоні не змінилася й становить $820-830/т DAP Ягодин/Ізов. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні 5 березня оцінювалася у $429-442/т, це на $5-10/т менше порівняно з тижнем раніше.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти