Усі порожні вантажівки, зокрема паливоцистерни, від 1 квітня перетинатимуть кордон на виїзд з України через пункт пропуску «Ягодин–Дорогуськ» (Польща) на загальних підставах без права пріоритетного проїзду. Про це повідомляє «Укртрансбезпека».
«З 1 квітня перевізники пального, які планують перетинати кордон на виїзд з України через МАПП «Ягодин–Дорогуськ», мають зареєструватись на сайті echerha.gov.ua в загальну чергу й дочекатись запрошення на в’їзд до пункту пропуску», — йдеться у повідомленні.
Як пояснив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач, на цьому пункті працює пілотний проєкт «єЧерга» для впорядкування перетину кордону вантажним транспортом. «Щоб успішно реалізувати пілотний проєкт і сприяти українським експортерам, електронна черга має працювати без винятків», — зазначив він.
Без черги, з його слів, порожні вантажівки, зокрема паливоцистерни, можуть перетнути українсько-польський кордон на пункті пропуску «Устилуг–Зосин», який, як відомо, раніше працював тільки для легкового автотранспорту.
«У підсумку зараз ми пропонуємо два варіанти для порожнього вантажного транспорту: записуватись в електронну чергу і перетинати кордон на загальних підставах на пункті пропуску «Ягодин–Дорогуськ» або прямувати поза чергою через пункт пропуску «Устилуг–Зосин», — пояснив посадовець.
Декілька з опитаних enkorr трейдерів заявили, що закриття «зеленого коридора» на виїзд на пункті «Ягодин–Дорогуськ» значно ускладнить їх роботу і прогнозують значні черги, а відтак і збільшення часу на проходження кордону.
«Орієнтовно через черги ми можемо вдвічі зменшити обсяги наших постачань, які йшли через цей кордон», — скаржиться один з операторів.
«Те, що відкривають «Устилуг–Зосин», — це добре, але зрештою ми також очікуємо там черг. До цього це додаткові кілометри, а відповідно — збільшення затрат на постачання», — додає ще один зі співрозмовників видання.
Проте інші учасники ринку у нововведенні не бачать загрози для ринку. «Ми вже всі звикли працювати із запасами, у нас повністю диверсифікований ринок, і від того, що ускладниться рух на одному пункті пропуску, глобально на ринок це не вплине», — каже один із великих трейдерів, зазначивши, що проблемою це буде лише для тих операторів, які здебільшого везуть балтійські нафтопродукти.
Нагадаємо, «зелені коридори» для бензовозів значною мірою вплинули на подолання паливної кризи навесні-влітку 2022 року. За даними Консалтингової групи «А-95», у вересні-листопаді 2022 року доля автомобільних постачань ДП і бензинів в Україну склала біля 40%, тоді як ще у січні 2022 року цей показник становив 0.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти