Термінал Dörtyol — місце, звідки замасковане російське паливо доставляється європейським покупцям, і нібито навіть американським військовим, свідчать дані розслідування Financial Times.
Протягом більшої частини свого існування термінал Dörtyol, розташований у провінції Хатай, яку було зруйновано під час торішнього землетрусу, був відносно тихим бізнесом, зосередженим на експорті іракської сирої нафти, яка надходила на об’єкт вантажівками.
Але після повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року все змінилося. Згідно з даними відстеження руху суден Kpler, у період з березня по червень термінал отримав лише три партії нафти морем з Ізраїлю, Єгипту й Греції.
З липня того ж року, коли почали діяти перші західні обмеження на російську торгівлю, морські постачання нафти в Дьортьоль різко зросли, як показують дані, підкреслюючи, як розв'язана росією війна в Україні перекроїла глобальні енергетичні потоки, створивши можливості для країн і компаній, які все ще можуть торгувати з москвою.
Більшість нафти, що надходить на термінал морем, — це очищене паливо з росії, і значна частина цього потім відправляється в Європу всупереч санкціям ЄС, кажуть експерти, які перевіряли дані.
Global Terminal Services AS, стамбульський власник терміналу Dörtyol, заявив, що діє як «незалежний термінал зберігання» і не бере участі в торгівлі. Компанія заявила, що не має ні «повноважень, ні відповідальності» для моніторингу кінцевого пункту призначення нафти, що рухається через її об’єкти.
До повномасштабної війни в Україні термінал в основному функціонував як експортний для іракської сирої нафти, що надходила сушею. Це залишається ключовою частиною бізнесу GTS.
2023 року, з січня по листопад, продукти іракського походження становили трохи більше половини з 3,2 млн тонн нафти, відвантаженої з терміналу, повідомила GTS у грудні у письмовій відповіді на запитання. Решта, приблизно 10,5 млн барелів (приблизно 1,5 млн тонн), прибули морем, і 9,2 млн барелів з них, майже 90%, походять з росії, показали дані Kpler.
Dörtyol традиційно отримував невелику кількість нафти з росії, але постачання зросли після початку повномасштабної війни росії проти України. Dörtyol отримав 583 870 барелів (приблизно 87 тис. тонн) російської нафти морським шляхом 2021 року й 3,7 млн барелів (приблизно 513 тис. тонн) 2022 року, що становить 38% і 67% усіх морських вантажів, вивантажених на терміналі в ці роки, згідно з даними відвантаження Kpler.
Але GTS заперечила ці цифри, заявивши, що виходячи з інформації про походження, наданої терміналу турецькою митною службою, російські обсяги становили п’яту частину «загальної активності завантаження» 2022 року й 10% 2023-го, що означало б приблизно 300 тис. тонн кожного з років.
Розбіжність між обсягом нафти, що надходить на Dörtyol танкерами з росії, відстежуваним Kpler, і російськими обсягами, зафіксованими GTS, може означати, що деякі з клієнтів терміналу надали неправдиву інформацію про походження турецькій митній службі, сказав Катона з Kpler.
Система Kpler відстежує судна від порту, де вони завантажуються, до порту, де розвантажуються, не залишаючи сумнівів щодо походження вантажу на борту.
2023 року приблизно 85% нафти, відвантаженої з Dörtyol, було відправлено в Європу, головним чином у Грецію, Бельгію й Нідерланди, порівняно з 53% 2022 року, свідчать дані консалтингової компанії про відвантаження.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти