Страйк, вчинений польськими перевізниками, заблокував роботу трьох важливих для українських паливних компаній кордонних пунктів пропуску. Це спричинило уповільнення доставки нафтопродуктів із Польщі, Німеччини й країн Балтії. Найбільш критична ситуація спостерігається з транспортуванням скрапленого газу — автошляхами Польщі на український ринок надходило понад третину загального обсягу імпорту.
Високі ціни на газ на внутрішньому ринку й порівняно низькі за кордоном дають змогу українським імпортерам вибудовувати обхідні маршрути доставки продукту з польських і балтійських базисів.
Кілька компаній повідомили enkorr, що в багатьох газовозів, які прямують до Польщі, закордонна подорож тепер починається в Словаччині або навіть у Румунії. «Наша машина вирушила через північ Румунії в Польщу. Це наша перша спроба так їхати, тож подивимося, як воно буде», — каже невеликий трейдер.
Подовження шляху позначається на вартості транспортування, але на тлі високих цін на внутрішньому ринку постачання імпортного газу все одно вигідна справа.
«Їхати в Польщу через Румунію доводиться на два дні довше, а логістичні витрати такі, якби ти їхав у країни Балтії», — каже київський імпортер скрапленого газу. Учасники ринку також зазначають, що з огляду на логістичні проблеми українських компаній постачальники газу у Сербії, Хорватії й Словаччині підняли ціни пропозиції на кілька десятків євро/т.
Розрахунки показують, якщо привезти скраплений газ із терміналу Пьотркув-Трибунальський через північ Румунії, кінцева ціна на партію продукту у Києві зросте приблизно на $130/т, або на 3 грн/л. А у разі транспортування бензину з Мажейкяйського НПЗ через Польщу, Словаччину, Угорщину й Румунію привезти бензовоз коштуватиме на $140/т (+4,6 грн/л) дорожче порівняно з тим, якби маршрут пролягав через звичний КПП «Ягодин–Дорогуськ».
Утім, трейдери зазначають, що зворотня дорога може бути коротшою, оскільки перевізники можуть заїхати в Україну, обравши інший КПП.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти