Згідно з даними Bloomberg, до останніх атак росія планувала експортувати 644 тис. барелів на день (б/д) дизельного пального з основних портів Балтійського й Чорного морів. Михайло Турукалов, незалежний американський нафтовий аналітик, очікує, що постачання в квітні будуть нижчими на 20-30%.
«Причиною тому є не тільки атаки на НПЗ, але й початок весняного ремонту і бажання регуляторів наситити внутрішній дизельний ринок», — сказав Турукалов.
Згідно з даними Bloomberg, у перші два тижні березня внутрішні постачання дизельного пального в росії залишалися на рівні приблизно 1,1 мілн б/д. Згідно з даними, експорт знизився до трохи більше ніж 600 тис. б/д порівняно з 675 тис. б/д у лютому.
За попередніми оцінками, атаки безпілотників можуть скоротити російське виробництво дизпального на 6-8%, причому постраждають лише експортні потоки, сказав сєргєй вакуленко, науковий співробітник Фонду Карнегі за міжнародний мир у Берліні, який 10 років пропрацював виконавчим директором російської компанії. За його оцінками, закордонні постачання дизельного пального й мазуту можуть скоротитися на 120-150 тис. б/д. При цьому керівник економічного відділу московського фонду «інститут енергетики та фінансів» сєргєй кондратьєв прогнозує падіння експорту дизельного пального на 70-100 тис. б/д.
Зниження темпів переробки в росії може означати, що більше сирої нафти спрямовується на експорт, заявив перший заступник міністра енергетики павєл сорокін російським ЗМІ на початку цього місяця.
Kpler очікує, що країна збільшить свої щоденні морські потоки сирої нафти приблизно на 200-250 тис. барелів — до 3,7-3,8 млн барелів. За оцінками вакуленка, Yakov and Partners і консалтингової компанії FGE, це збільшення наближається до 600 тис. б/д у разі, якщо росія вирішить переспрямувати всю сиру нафту, яку вона не зможе переробити, на зовнішні ринки.
Продати ці обсяги в короткий термін «буде непросто і, ймовірно, це потребуватиме агресивного дисконтування», особливо тому, що посилення санкцій уже зменшило міжнародну привабливість російської нафти, йдеться у звіті FGE, опублікованому на початку цього тижня.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти