Західне ембарго на морський імпорт російської сирої нафти і нафтопродуктів переінакшило традиційні маршрути постачання нафти і призвело до неефективної торгівлі, що зробило транспортне пальне дорожчим і збільшило попит на танкери, вважають в Oilprice.
Напередодні заборони ЄС росія почала переспрямовувати свої вантажі нафтопродуктів до Північної Африки й Азії. Водночас Європа почала купувати більше дизельного та іншого пального з Близького Сходу, Азії і Північної Америки.
Тепер Північна Африка стає ключовим експортним ринком російського дизельного пального та інших нафтопродуктів. На думку аналітиків, країни Північної Африки не будуть споживати всі російські нафтопродукти, які вони імпортують. Північна Африка також не нарощує переробки нафтопродуктів. Це залишає одне ймовірне пояснення стрибка імпорту російського палива — реекспорт в інші країни, зокрема в Європу, після змішування з продукцією неросійського походження.
Згідно з даними Управління енергетичної інформації США, у період із жовтня 2021 року по вересень 2022 року, до санкцій ЄС проти імпорту російського палива, імпорт дизельного пального з росії становив 53% морського імпорту Північно-Західної Європи. У лютому 2023 року, коли санкції набули чинності, цей показник упав до 2%. Хоча імпорт нафтопродуктів з росії скоротився, імпорт з інших регіонів, зокрема з Близького Сходу й Азії, зріс. Відповідно до EIA, північно-західна Європа значно збільшила імпорт дизельного пального з Саудівської Аравії, Індії, Китаю і Південної Кореї.
Завдяки новим торговим маршрутам так звані чисті танкери, що перевозять бензин і дизель, тепер повинні подорожувати втричі довше від російського порту до пункту призначення в Латинській Америці. Наприклад, порівняно з лише чотирма-п’ятьма днями поїздок із російської Балтики.
Як зазначали аналітики Vortexa наприкінці березня, використання паливних танкерів середньої дальності (MR), що перевозять російську продукцію, неухильно зростало з останнього кварталу 2022 року і лише цього року перевищило 80%.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти