В начало

Проблема з блокуванням платежів за оренду вагонів у Європі посилюється — трейдери

Національний банк досі не розв'язав проблеми з блокуванням українськими банківськими установами платежів за договорами оренди європейських вагонів, що використовуються для доставки пального до українського кордону. Про це enkorr повідомили гравці ринку.

«Ми спрямували в Нацбанк відповідного листа з проханням ввести зміни в його постанову, аби постачальники могли вільно сплачувати за оренду європейських вагонів. Начебто цю проблему там бачать і обіцяють її розв'язати, та вже минуло три тижні, й змін ніяких», — розповідає один із українських трейдерів.

Тим часом, з його слів, питання оренди європейських вагонів-цистерн стає все гострішим. «Через те, що ми не можемо заплатити, ми залишились без нових вагонів, а за ті вагоно-цистерни, що вже були у нас в оренді, ми змушені просити в орендодавців відстрочку, але розуміємо, що їх терпіння не вічне», — розповідає він.

Як повідомлялось, на початку вересня Нацбанк опублікував постанову про здійснення операцій із валютними цінностями, яка, серед іншого, забороняє сплату українськими контрагентами оренди за кордоном. Під цю норму потрапило й укладання договорів оренди-фрахту вагоно-цистерн із нерезидентами України.

Також зі слів співрозмовників видання, наразі НБУ блокує платежі повернення кредитів у валюті за кордон і оплату біржових внесків в інших країнах.

«Ми вийшли на прямих постачальників скрапленого газу з Узбекистану. Весь ресурс вони продають лише через біржу, але потрапити ми на неї не можемо, так як у нас немає змоги заплати біржовий внесок. Такі платежі теж блокуються», — розповідає ще один співрозмовник видання.

Нагадаємо, українські компанії не можуть відмовитися від євровагонів, оскільки залізнична колія в Європі вужча (1 435 мм) від української (1 524 мм), і відповідно ці вагони-цистерни необхідні для того, щоб транспортувати нафтопродукти до терміналів на кордоні з нашою країною.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти